logo F1online.sk

Čo spáchal Aston Martin v kvalifikácii? Takú chybu uvidíte možno v F3, povedal Wurz

Sebastian Vettel
© Motorsport Images/Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík22. 6. 2022

Bola to taká hlúpa chyba, že šéf Aston Martinu Mike Krack sa k nej možno ani nemal priznávať a radšej si vymyslieť nejaký elegantnejší príbeh, ktorým by vysvetlil nevídaný prepad výkonnosti svojich monopostov medzi tretím tréningom a kvalifikáciou. Krack síce možnú príčinu nepotvrdil so stopercentnou istotou, avšak takáto chyba by sa tímu Formuly 1 nemala stávať.

Bolo jasné, že za výrazným prepadom oboch monopostov, ktoré mali v mokrom treťom tréningu veľmi dobré tempo, bude niečo zásadné. Veď Aston Martiny zajazdili v treťom tréningu rýchlejšie časy než v kvalifikácii. Príčinou mal byť vysoký tlak v pneumatikách.

„Skúmame to,“ povedal po kvalifikácii Mike Krack. „Nemali sme žiadny grip a trpeli tým obaja naši piloti. Potom sme prišli do boxov, vykonali úpravy a nasadili ďalšiu sadu pneumatík, no nastal podobný problém. Myslíme si preto, že to súvisí s tlakom v pneumatikách.“

„Hovorili sme si, že podmienky budú dosť podobné, ale popoludní sa na trať vydalo dvadsať áut, čo pravdepodobne vysušilo trať omnoho, omnoho rýchlejšie než sme očakávali,“ dodal Krack s odkazom na stále limitované znalosti tímov o mokrých pneumatikách.

„Nasadiť tieto gumy na tejto trati je iné, ako napríklad v Monaku. To je jeden z dôvodov, prečo sme sa v priebehu tretieho tréningu rozhodli jazdiť viac, aj keď sme tým riskovali nehodu,“ vysvetľuje situáciu šéf Aston Martinu.

„Nemáme však s týmito pneumatikami veľa skúseností, zvlášť v chladnom počasí, keďže v Monaku bolo omnoho teplejšie. Využili sme preto našu šancu jazdiť ráno a naučiť sa toho čo najviac aj napriek riziku nehody. Možno sa to však vydalo trochu zlým smerom,“ dodal Krack.

Nie každý však mal pre takéto odôvodnenie pochopenie. Neobstojí už len preto, že žiadny z konkurentov podobný problém nemal. Pochopenie pre počínanie Aston Martinu nemal ani bývalý pilot Alex Wurz, ktorý vo vysielaní rakúskej ORF skritizoval počínanie britskej stajne, ktoré bolo podľa neho amatérske.

„Bola to začiatočnícka chyba, ktorej sa môže dopustiť akurát tak inžinier vo Formule 3, ale nie vo Formule 1,“ stroho zhodnotil Wurz počínanie stajne zo Silverstone.