logo F1online.sk

Hülkenberg cíti, že toho mohol ukázať aj viac

Nico Hülkenberg
© Racing Point
Milan Kubala
Milan Kubala1. 8. 2020

Necelých 48 hodín potom, čo sa Nico Hülkenberg dozvedel, že tento víkend sa predstaví na pretekoch Formuly 1, ho čakal kvalifikácia. Nemecký pretekár pripúšťa, že z auta nedostal maximum, pod čo sa určite podpísala aj jeho nedostatočná príprava.

Hulk vyštartuje do pretekov z trinásteho miesta, no kvalifikačný výsledok mohol byť aj lepší. V Q2 však rozhodovali doslova stotinky sekundy, o postupe Lanca Strolla dokonca ani to. S Gaslym zajazdil identický čas, no keďže o čosi skôr, tak miestenka do Q3 pripadla jemu. Hülkenberga delilo od kvalifikačného finále šesť stotín sekundy.

“Cítim, že v aute bolo viac potenciálu, ale nenašiel som všetok,” uznal Hülkenberg v rozhovore pre Sky Sports. “S ohľadom na okolnosti to ale bolo veľmi ťažké. Neviem, či sa dá očakávať, že z auta za takých okolností vytiahnete sto percent.”

“Rozhodovali drobné rozdiely a Q3 nebola tak ďaleko. Trochu sme sa hrali s rôznymi pneumatikovými zmesami, takže bolo o čosi ťažšie nájsť rytmus. Dnes s tým už nič nenarobíme,” zhodnotil rodák z Emmerichu.

Hülkenberg po kvalifikácii priznal, že ho aj trochu bolel krk, keďže Silverstone je jedna z najrýchlejších tratí a netrénované krčné svalstvo dosť trpí. Hulk v posledných mesiacoch tréning určite nezanedbával, ale cviky “na suchu” len slabo simulujú preťaženia, ktoré musí krk jazdca zvládnuť priamo v monoposte.

V nedeľu by mal mať Hülkenberg auto, ktoré vie predbiehať. Zároveň sa môže tešiť z toho, že do pretekov môže vyštartovať na stredne tvrdej zmesi, kým piloti na chvoste prvej desiatky budú musieť prvú časť pretekov zvládnuť na softoch z kvalifikácie.

“Áno, to je vždy fajn. Aj niektorí jazdci z prvej desiatky štartujú na tej tvrdšej zmesi, na mediumkách. Bude zaujímavé to sledovať,” pokračoval Hülkenberg, ktorý tiež poznamenal, že mal trochu problémy aj s tým, že všetky štandardné situácie tento rok prežíva prvýkrát. A to hneď naostro.

Ostatní majú za sebou predsezónne testy, filmovacie dni, jazdy v starších autách a v neposlednom rade tri veľké ceny. “Je to moja prvá kvalifikácia, prvýkrát mám prázdne auto, prvýkrát natankované — musím sa to naučiť a všetko vstrebať. Nebolo ľahké to všetko v takej rýchlosti stráviť. Ale užívam si to.”

“Poviem vám, tieto autá sú beštie. Majú toľko prítlaku, v zákrutách som to ešte nikdy tak necítil; také preťaženia,” doplnil.