logo F1online.sk

Russell cíti zlom: Už máme na čom stavať

George Russell
© Twitter/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala22. 5. 2022

Aj keď Mercedesom v Španielsku pomohli problémy Carlosa Sainza a Charlesa Leclerca, bez výkonnostného zlepšenia by dnes George Russell na pódiu neskončil. Tretia priečka ho teší o to viac, že podľa neho symbolizuje prielom v tomto ročníku. Mercedes sa vyhrabal z priepasti, do ktorej ho uvrhol prísavný efekt, a teraz môže začať hľadať cestičku na najvyšší pódiový stupienok.

George Russell sa tentoraz na nudu nemôže sťažovať. Po výletoch do štrku v podaní Carlosa Sainza a Maxa Verstappena sa usadil na peknom druhom mieste, z ktorého sa musel brániť pred dotieravými súpermi. S Red Bullom zviedol niekoľko pekných súbojov, za ktoré si tretie miesto určite zaslúžil.

“Cítim zadosťučinenie, pretože sme o to tuho bojovali s Maxom. Mal síce problémy s DRS, ale neuľahčili sme mu to,” zdôraznil George Russell po pódiových oslavách. “Neviem, ako to vyzeralo v televízii, ale ja som mal taký pocit. Dnes mali viac rýchlosti ako my. A je mi ľúto aj Charlesa.”

Britský mladík nemohol ísť počas celých pretekov naplno. V prvej časti veľkej ceny mu kontrolka na volante kázala chladiť pohonnú jednotku, v závere zas musel na konci roviniek uberať plyn. Mercedes mal na oboch autách problémy s únikom vody. Nebyť toho, Hamilton mohol skončiť piaty, no aj 25 bodov stačí na to, aby všetci odchádzali z Barcelony spokojní.

“Keď som zbadal v mojich zrkadlách Red Bully, robil som maximum, aby som ich udržal za sebou. Tých pár kôl som si naozaj užil,” usmieval sa pilot Mercedesu. “Teším sa, že som to doviezol domov na treťom mieste. Tých posledných pár kôl bolo veľmi ťažkých, šlo o prežitie.”

Mercedesu šlo o prežitie aj na prvých piatich pretekoch. Preto je skvelé, že sa náročné obdobie konečne chýli ku koncu. “Ako sme už povedali, treba byť pri tom až do konca,” odbočil na moment k problémom Ferrari, no následne už hovoril len o svojom tíme. “Ukazuje sa, koľko práce sme odviedli doma v Brixworthe a Brackley v priebehu posledných týždňov, keď sme sa to snažili zvrátiť. Ešte nie sme stopercentne späť v tomto boji, ale už sme to zlomili. Verím, že sme na správnej ceste.”

“Myslím si, že teraz už máme nejaký základ, na ktorom môžeme stavať. Veľmi dlho sme pracovali na tom, aby sme našli poriadne základy tohto monopostu. Teraz ich už máme a môžeme pokračovať v hľadaní výkonu. Ešte to nie je ono, ale už dokážeme zabojovať s Red Bullmi a Ferrari, keď sa ocitneme pred nimi,” hodnotí Russell.

Teraz nás čaká Monako plné pomalých zákrut. Na prvých piatich veľkých cenách boli pomalé zákruty silnou stránkou monopostov W13, no otázne je, či to bude platiť aj s aktuálnym strojom, ktorý už neposkakuje.

“Nemám poňatia. V pomalých zákrutách sme zvykli byť celkom rýchli, ale s týmto vylepšeným autom sa zdá, že už sme lepší v rýchlejších zákrutách a na rovinkách. Stále sa len učíme, toto je pre nás nové auto. Čaká nás dôležitý týždeň, aby sme sa pozreli na dáta a pochopili, kde nájdeme viac výkonu,” doplnil.