logo F1online.sk

Horner háji dvojnásobnú tímovú réžiu: Nemalo zmysel riskovať

Sergio Pérez a Christian Horner
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík22. 5. 2022

Red Bull sa síce vyhýba jasnému stanovisku o tom, či v ich tíme majú jazdeckú jednotku a dvojku, avšak pri pohľade na celkový obraz je jasné, že Max Verstappen je tým preferovaným pilotom. Ukázalo sa to aj na Veľkej cene Španielska, keď dostal Sergio Pérez hneď dvakrát príkaz pustiť ho pred seba. Red Bullu preteky vyšli dokonalo, takže šéf stajne Christian Horner nemal problém tento ťah obhájiť.

Prvýkrát musel Pérez uhnúť z cesty v úvode, keď bojoval s Georgeom Russellom a za bojujúce duo sa po svojej chybe zaradil Verstappen. Druhýkrát to bolo po Maxovej tretej zastávke, kedy mal omnoho čerstvejšie pneumatiky.

Nezdalo sa, že by tento druhý príkaz niesol Pérez ľahko, keď mu jeho šéf fakticky zakázal bojovať o víťazstvo. „Nemyslím, že je to fér,“ povedal do vysielačky. Po pretekoch však dodal, že je za svoj tím rád.

„Určite to neboli jednoduché preteky. Boli to preteky dvoch polovíc. V tej prvej to vyzeralo, že nám nič nefunguje, mali sme problém s DRS a prišiel tiež ten moment v štvrtej zákrute s nárazom vetra Maxovi do chrbta,“ povedal po pretekoch Horner.

Verstappen sa dokázal rýchlo vrátiť na trať, ale nestihol to pred bojujúcou dvojicou Russell – Pérez. Zaradil sa za nich a v tomto momente sa Red Bull po prvýkrát rozhodol aplikovať tímovú réžiu, keď nariadil Pérezovi uhnúť a nechať s Russellom bojovať Verstappena. Následne sa však zistilo, že mu nefunguje DRS, čo situáciu extrémne sťažilo.

„Preto sme si povedali, že našou najlepšou šancou je stratégia s tromi zastávkami a ako sa ukázalo, bola tá najlepšia,“ hovorí Horner.

„Max vo vysielačke ventiloval svoju frustráciu, čo je pochopiteľné. Na rovinke musel to tlačidlo stláčať hádam päťdesiatkrát. Samozrejme, je to niečo, čo musíme vyriešiť. Auto však dnes malo veľmi dobré tempo. Pre Charlesa je to škoda, myslím si, že v druhej polovici pretekov by to bola veľmi zaujímavá bitka. Musím však tiež pochváliť Checa za to, že dnes hral tímovú hru. On a Max neboli na rovnakej stratégii. Spolupracovali spolu fantasticky,“ dodal šéf Red Bullu.

Ako sme uviedli, pred koncom siahol k tímovej réžii aj po druhýkrát, keď Max vyšiel z boxov a ocitol sa za svojim tímovým kolegom. Ten následne dostal správu, z ktorej jasne pochopil, že s Verstappenom nemá bojovať.

„Teploty boli vysoké a vypadnutie je to posledné, čo chcete riskovať na ceste za potenciálnym double. Nebola to férová bitka, pretože Max mal omnoho lepšie pneumatiky a Checove by to ani nezvládli do konca pretekov, takže sme ho zastavili ešte raz,“ vysvetľuje Horner.

„Našou zodpovednosťou je priviesť obe autá do cieľa so ziskom čo možno najvyššieho počtu bodov. Checo v tom čase nemohol vidieť, že mal veľmi dlhý stint na stredne tvrdých pneumatikách. Z pohľadu tímu nedávalo zmysel riskovať s problémovým DRS a teplotami. Toto bola tá správna vec, ktorú bolo potrebné urobiť,“ dodal Horner.