logo F1online.sk

Charles to s týmto autom dokáže lepšie, priznáva Sainz

Carlos Sainz
© Twitter/Scuderia Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík21. 5. 2022

Carlosovi Sainzovi nový monopost F1-75 s ground effectom sedí menej než Charlesovi Leclercovi. To môžeme po šiestich pretekoch novej sezóny povedať s veľkou istotou. Monacký pretekár dokáže s týmto autom skvelé veci, kým jeho španielsky kolega je stále frustrovanejší. Facku, ktorú dostal v španielskej kvalifikácii, istotne nebude tráviť ľahko.

Leclerc urobil v tretej časti kvalifikácie veľkú chybu, keď sa v záverečnej šikane roztočil. Mal tak k dispozícii len jeden pokus a svoje zaváhanie napravil dokonale. Tímovému kolegovi Carlosovi Sainzovi (ktorý mal k dispozícii dva pokusy) nadelil viac ako štyri desatiny.

Reportéri portálu Motorsport.com sa po kvalifikácii pokúšali zistiť, či je monopost Ferrari neodpúšťajúci. To však Leclerc odmietol. „Snažil som sa až príliš. Táto chyba nemá s autom nič spoločné,“ povedal Charles.

Na toto hodnotenie však nadviazal Sainz trochu odlišným stanoviskom. Podľa jeho slov je monopost F1-75 viac na hrane, minimálne teda v porovnaní s tým minuloročným. Španielsky pretekár vraj má problém zvládnuť najmä jeho zadnú časť.

„Toto auto považujem za trochu zložité na riadenie, zadok je menej stabilný, chce sa utrhnúť a je pretáčavejšie než to minuloročné,“ zhodnotil svoj monopost Sainz.

„Zrejme je to jeden z dôvodov, prečo som sa do toho ešte tak úplne nedostal. Vidím, že Charles je s autom spokojnejší a dokáže sa s ním oveľa viac pohrať než ja. Vďaka tomu má v čase na kolo prevahu. Stále však máme rýchle auto, čo je dôležité,“ povedal španielsky pretekár.

„Musím si na to zvyknúť. So zadnou časťou monopostu sa treba oveľa viac hrať. Robím si svoje domáce úlohy na simulátore a takisto na trati. Snažím sa na seba tlačiť, aby som si na toto vyváženie zvykol, ale dostanem sa do toho,“ sľúbil na záver.

Toto sú veľmi zaujímavé slová. Veď tieto nové monoposty predsa mali byť nedotáčavé, čo malo Sainzovmu jazdeckému štýlu dokonalo vyhovovať. Sám v podcaste Beyond the Grid povedal, že má radšej nedotáčavosť. „Ak dostanem pretáčavé auto, v mojich rukách sa pretáča ešte dvakrát viac,“ povedal pred pár mesiacmi. Ostatne, toto mal byť tiež dôvod, prečo sa mal tak trápiť v Renaulte.

„Možno som v priebehu celého víkendu vyzeral rýchly, keďže som použil viac pneumatík, ale celý čas mi tie dve alebo tri desatiny chýbali. V kvalifikácii to bolo viac-menej o tom istom. Stále sa trápim s teplotami a so zadnou časťou, ktorá je na tomto aute veľmi ľahká. Očividne sa s týmto monopostom nejazdí tak, ako by sa mi páčilo,“ povedal rodák z Madridu.

Súvisiace články