Ocon odmietol príkaz tímu, Alonsova „chyba“ prvopríčinou nehody Schumachera
Menej známa epizódka z Veľkej ceny Miami, ale vedeli ste, že nehodu Sebastiana Vettela a Micka Schumachera vlastne spôsobil Fernando Alonso? Tento incident bol len vyústením reťazca udalostí, na počiatku ktorých stál práve španielsky pretekár a jeho päťsekundová penalizácia zo súboja s Pierrom Gaslym. Táto udalosť nám poriadne osolila súboj o ôsme miesto. Čo všetko sa vlastne stalo?
Ku koncu pretekov viedol dvojnásobný šampión vláčik monopostov, keď za sebou „ťahal“ Micka Schumachera, Estebana Ocona a Sebastiana Vettela. Pilot Haasu si výdatne pomáhal aj DRS, o ktorý sa ho Alonso snažil všemožne pripraviť. Či už úmyselne alebo v dôsledku jazdeckej chyby si Španiel skrátil šikanu v pomalej sekcii okruhu. Vďaka tomu bol na detekčnom bode pred šestnástou zákrutou o viac ako sekundu pred Schumacherom.
To okamžite využil Esteban Ocon, ktorý na nemeckého mladíka zaútočil. Ten ho s vypätím všetkých síl odrazil, no pred bojujúcu dvojicu prekĺzol Sebastian Vettel a len o pár metrov ďalej došlo k osudovej kolízii medzi dvoma veľkými kamarátmi.
Alonso síce po tom, čo si skrátil šikanu, na nasledujúcej rovinke spomalil, ale podľa komisárov nie dostatočne. Tí mu teda naparili ďalší päťsekundový trest, ktorý ho zosunul mimo bodov. Či už to Alonso urobil úmyselne alebo nie, faktom je, že ak by to úmysel bol, zafungovalo to preňho dokonale. Trio za ním zviedlo tvrdý súboj, ktorý viedol k časovej strate i kolízii, ktorá mu umožnila odpútať sa, hoci mu to v konečnom dôsledku nepomohlo.
Tu sa odohrala ďalšia menej známa epizódka z Veľkej ceny Miami. Piloti Alpinu sa totiž po kolízii Schumachera s Vettelom zoradili za seba na ôsmom (Alonso) a deviatom (Ocon) mieste, za ktorými číhali Alex Albon, Daniel Ricciardo a ďalší. Všetko začala vysielačka Fernandovho inžiniera Karela Loosa, ktorý pilotovi oznámil: „Schumacher a Vettel sa zrazili v prvej zákrute, takže spadli dozadu. Auto za tebou je Esteban so stratou 2,6 sekundy.“ Na to Alonso okamžite reagoval slovami: „Môžeme túto medzeru zväčšiť?“ Loss rýchlo odpovedal: „Potvrdzujem, potvrdzujem.“
Následne sa na Ocona obrátil jeho inžinier Josh Peckett a oznámil mu, že tím od neho chce, aby spomalil a zdržal Albona, čo Francúz odmietol. „Ak spomalím, predbehnú ma,“ odpovedal. Nebolo to pritom vôbec nelogické, veď na vlastné oči videl, čo sa stalo, keď o DRS prišiel Schumacher.
Peckett: „Dobre, auto za tebou je Albon. Potrebujeme ho zdržať a potrebujeme päťsekundovú medzeru na Fernanda, pretože dostal trest. Prosím, spomaľ autá za sebou.“
Ocon: „Nie, nemôžem to urobiť.“
Peckett: „Prosím, urob to teraz. Urob to teraz, spomaľ ich…“
Ocon: „Nemôžem.“
Peckett: „Esteban, toto je inštrukcia…“
Ocon: „Ak spomalím, predbehnú ma. Nie je to možné, hovorím vám chlapci, nie je to možné. Môžem (nezrozumiteľné), ale toto nemôžem.“
Alpine je však omnoho rýchlejší monopost než Williams a Alonso dokázal svoj náskok budovať aj bez Oconovej pomoci. Francúz tím požiadal, nech ho pravidelne informuje a v poslednom kole už bol Alonsov náskok na Albona viac ako päť sekúnd. Alpine tak bol na ceste za dvojitými bodmi, avšak tímu urobili škrt cez rozpočet komisári, ktorí Alonsovi naparili ďalší trest. Ten posunul Albona na deviate a Strolla na desiate miesto. Fernando po prirátaní druhej penalizácie spadol na jedenáste miesto len asi desatinu za pilota Aston Martinu.
„Je ťažké niečo také urobiť,“ povedal o požiadavke na Ocona boss Alpinu Otmar Szafnauer. „Mali sme v pláne vytvoriť si päťsekundovú rezervu a Esteban nám v tom mohol pomôcť. Keď sa dostal cez Micka, mal v tom zohrať svoju rolu a mohol by pomôcť s nadobudnutím tej päťsekundovej medzery.“
„Ako sa však ukázalo, bolo to zbytočné, pretože Fernando bol rýchlejší ako Albon,“ dodal.