logo F1online.sk

Wolff po potvrdení ďalších dvoch sérií Drive to Survive: Nič by som nemenil

Toto Wolff
© Twitter/Mercedes
Petra Polubňáková
Petra Polubňáková10. 5. 2022

Ako sme už informovali vo štvrtok, populárny seriál o Formule 1 Drive to Survive dostal od Netflixu ďalšie dve série. Seriál dosiahol od svojho debutu v roku 2019 mimoriadny divácky úspech a ku kráľovnej motoršportu pritiahol aj nových fanúšikov. Tvorcom však bola adresovaná aj kritika z dôvodu vyvolávania falošnej drámy. Šéf Mercedesu Toto Wolff si ale napriek tomu nemyslí, že by sa jeho formát mal do budúcna výrazne meniť.

Štvrtá sezóna Drive to Survive sa po svojej premiére dostala na prvé miesto v rebríčku sledovanosti na Netflixe až v 33 krajinách sveta a vyzerá to tak, že prekoná sledovanosť predchádzajúcej série.

Posledná séria sa však ocitla pod paľbou mnohých. Začalo sa to ešte pred samotným nakrúcaním, keď úradujúci šampión Max Verstappen odmietol vystupovať v seriáli práve pre vyššie spomínané vyvolávanie nereálnej drámy. Jeho slová potom potvrdili aj ďalší piloti, ktorí sa pred kamery postavili.

Naopak, medzi zástancov seriálu patrí napríklad Toto Wolff, ktorý aj v najnovšej sérii dostal dostatok priestoru. Myslí si, že neustály rast sledovanosti je dôkazom, že nie je potrebné robiť veľké zmeny formátu. „Každá sezóna je silnejšia ako tie predchádzajúce.“

„Verím, že ľudia sa teraz jednoducho zoznámili s obsadením, vedia kto je kto a sledujú to ako film. A myslím si, že ak by nešlo o silný rast sledovanosti, Netflix by bol prvý, kto by spoločne s F1 upravil formát. Ale v tejto chvíli ho meniť nepotrebujeme,“ povedal Rakúšan.

Seriál Drive to Survive si získal priazeň najmä v USA, kde sa podieľal na rozmachu popularity. S tým priamo súvisí aj čoraz viac pretekov na americkej pôde, naposledy v Miami. V roku 2023 do kalendára pribudne Las Vegas a ostane aj tradičná veľká cena v Austine.

Wolff sa domnieva, že hoci autenticita je dôležitá, médiá ako Netflix sú kľúčové pre celkový rast a prilákanie nových fanúšikov. „Pre tento šport to vytvorilo nový rozmer, nejde už len výsledky tých, ktorí sú na stupňoch víťazov. Umožnilo to prístup k oveľa širšej skupine jednotlivcov, ktorí sa tomuto športu venujú a nie iba k dvom alebo trom jazdcom.“

„Takže som rád za toto rozšírenie. Napriek tomu musíme pokračovať v skvelej práci na trati, aby sa bolo na čo pozerať, tak ako minulý rok. Malo to všetky správne ingrediencie pre dobrý príbeh a úspešný seriál na Netflixe. Pokiaľ viem, niekoľko týždňov sme boli číslo jeden na celom svete, takže to svedčí o tom, aký silný je tento šport v súčasnosti,“ dodal viedenský rodák.

Súvisiace články