Rozhodne Barcelona? Wolff nevylučuje ani návrat k starému konceptu
Piatok v Miami odhalil Mercedesu svetielko na konci tunela. Monopost W13 odrazu našiel rýchlosť, o ktorej doposiaľ ani nechyroval. V Brackley a Brixworthe však momentálne nevedia presne povedať, ako ďaleko sa to drobné svetielko v skutočnosti nachádza, a tak Toto Wolff nechce vylúčiť ani návrat k starej špecifikácii monopostu. Viac už napovedia najbližšie týždne.
Po piatkovom nečakanom zaradení vyššieho prevodového stupňa sa Mercedes opäť prepadol. Ukazuje sa totiž, že dostať monopost do správneho pracovného okna je podobné, ako trafiť šípom do ucha ihly. Občas sa vám to môže podariť, no keď k tomu dôjde, netušíte, ako ste to dokázali. Nuž a keď to nedokážete, pneumatiky nefungujú, auto poskakuje a v zákrutách nedrží stopu.
V Mercedese predpokladajú, že za to sčasti môže aj toľko skloňovaná flexibilita podlahy, ktorú len zvyšuje koncept úzkych bočníc. “Jej hrany vytŕčajú oveľa ďalej ako riešenia ostatných, čo vytvára oveľa väčší priestor pre nestabilitu,” vysvetlil Toto Wolff.
Pôvodná verzia so širšími bočnicami, ktoré pomáhajú spevniť podlahu, je vraj “na papieri oveľa pomalšia”. Platí to však na papieri a na simuláciách. Presne na tých istých, ktoré tvrdia, že Mercedes W13 by mal byť o sekundu rýchlejší, než v skutočnosti je…
V továrni si to uvedomujú, a tak Wolff nechce úplne odpísať ani možnosť, že by sa jeho tím vrátil k riešeniu z úplne prvých predsezónnych testov v Barcelone. Skutočný svet by totiž mohol ukázať, že simulácie sa mýlia a z povoľnejšieho monopostu by sa mohlo dať vyžmýkať viac desatín sekundy.
“Nič by som nechcel vylučovať, ale musíme veriť ľuďom, ktorí v minulosti postavili také skvelé autá. Veríme, že sa treba vydať touto cestou,” zareagoval šéf Mercedesu. Či je správna, by sa mali inžinieri dozvedieť už o necelé dva týždne v Barcelone.
Na okruhu Catalunya si budú môcť priamo porovnať dáta z predsezónnych testov s aktuálnymi. “Barcelona je miestom, kde si realitu určite budeme vedieť porovnať s tým, čo sme videli vo februári a pozbierať ďalšie dáta. Už ma to štve, že hovorím to isté: Zbierame dáta a robíme experimenty. Tu ide o fyziku, nie o mágiu.” Wolff tiež poznamenal, že keby súčasnému konceptu v tíme neverili, bolo by lepšie ho zanechať. “Momentálne mu však zostávame verní.”
Rakúsky biznismen zdôrazňuje, že pred priamym porovnaním konceptov nemá význam prijímať žiadne rozhodnutie. “Pred tým, ako sa rozhodneme pre iný koncept, musíme pochopiť, čo sa pri tomto pokazilo. Čo je na tomto koncepte dobré, čo je na ňom zlé?”
“Túto otázku si treba zodpovedať, no pred Barcelonou by som na ňu odpoveď nehľadal, pretože až tam budeme mať skutočnú koreláciu. Potom sa pozrieme do zrkadla a sami seba sa spýtame: Pokazili sme to alebo nie?” ozrejmil Wolff.
Dátam priamo z okruhu sa totiž nič nevyrovná. Red Bull síce tvrdí, že už dokáže napodobniť poskakovanie vo svojom simulátore, no presnosť je otázna. Preto Mercedes naďalej experimentuje najmä na trati, na čo však doplatil v sobotu obrovským výkonnostným prepadom.
Kým sa Mercedesu nepodarí dosiahnuť zhodu medzi dátami z trate a zo simulátora, tak “trochu lietame v hmle”. “Je jasné, že v aute je potenciál, ono je rýchle. Nevieme však, ako ten potenciál odomknúť. Toto je auto, v ktorom sa jazdí veľmi ťažko, neustále je na hrane, raz je v ideálnom okne, potom z neho vypadne. Častejšie je však mimo neho.”
“Pitvať sa v týchto dátach skalpelom je bolestivý proces, pretože trvá dlho. V skutočnosti sa dáta niekedy nezhodujú s tým, čo nám tvrdia jazdci,” prezradil Wolff. “V aute majú plné ruky práce, nejazdí sa v ňom pohodlne, ani dobre, nie je ani predvídateľné. Dáta však neukazujú také veľké výkyvy. Ešte sme nezažili situáciu, že by nám nesedelo to, čo vidíme na obrazovkách, s pocitmi jazdcov. Situáciu nám to len komplikuje.”