Mercedes je v Miami ďaleko pred nami, znie z McLarenu
V Imole bol McLaren počas celého víkendu najrýchlejší spomedzi tímov s pohonnou jednotkou Mercedes. Zdá sa, že v Miami to platiť nebude. Landa Norrisa však piatkový nástup strieborných šípov neprekvapil.
Lando Norris v piatok absolvoval 46 kôl, v FP1 obsadil jedenástu priečku, v FP2 poskočil na pekné šieste miesto. Na najrýchlejšieho Georga Russella stratil necelých šesť desatín sekundy. „Nie som prekvapený z rýchlosti Mercedesu. Už v Bahrajne bol Mercedes silný. Potom ich trápilo poskakovanie, no v pomalých zákrutách sú naďalej extrémne dobrí. Vidíme to podľa dát z GPS. V Miami sú zatiaľ ďaleko pred nami. Snažíme sa s nimi porovnávať, aj preto, že máme rovnakú pohonnú jednotku. Pokiaľ ich teda znovu chceme zdolať, tak nás čaká ešte viac práce,“ povedal britský pilot.
Piatok v Miami ponúkol viacero výletov mimo trať i dve nehody. Zatiaľ sa tak trochu napĺňa scenár, ktorý predikoval Josef Král v poslednom vydaní podcastu EisKing. Na novom a hladkom asfalte je to mimo ideálnej stopy veľmi ťažké. „Je to totálne nevyspytateľné. Ak sa dostanete mimo ideálnu líniu, je koniec. Nanášajú sa tam zvyšky gúm z pneumatík a je to tam jednoducho strašné. Ani neviete, ako skončíte v múre. Pre pretekanie to nebude dobré. Možno by pomohlo, ak by organizátori trať vyčistili, neviem. Momentálne sme však limitovaní tým, že je len jedna ideálna stopa. Trať je vyzývavá a trestajúca.“
Inak si však Norris piatkové jazdy pochvaľoval. „Medzi tréningmi sme urobili dobré kroky dopredu, no pred kvalifikáciou potrebujeme ešte nejaké ďalšie. Veci idú správnym smerom, no potrebujeme viac. V poli to vyzerá veľmi tesné, vpredu i vzadu. Je to oveľa tesnejšie než v minulosti. Akýkoľvek získaný čas môže priniesť rozdiel niekoľkých pozícií na štarte. V kvalifikácii potrebujeme z auta vyťažiť všetko, čo sa dá,“ uzavrel Lando Norris.
Daniel Ricciardo v piatok odjazdil 44 kôl, v FP1 skončil desiaty, v FP2 dvanásty. „Bolo to narušované červenými vlajkami, nemohli sme odjazdiť dlhé stinty. Výzvou je povrch, mimo ideálnej stopy sa veľmi šmýka. Je to niečo nové, čo sme doteraz nezažívali. Nenašli sme ešte také nastavenia auta, s ktorým by sme boli úplne spokojní. Verím, že sa nám to do soboty podarí,“ skonštatoval Austrálčan.
Podľa piatkových analýz by sa „papájoví“ mohli z pohľadu kvalifikačného i pretekového tempa pohybovať na hrane TOP10. Pred McLarenom sú dve zásadné otázky – či vo vysokých teplotách vydržia brzdy a spoľahlivosť, a ako si monoposty poradia v pomalej sekcii. Práve pomalé zákruty sú slabinou MCL36.
„Je pred nami veľa vecí, ktoré musíme pochopiť a optimalizovať, aby sme mohli bojovať o dobrý výsledok. Povrch trate prináša zaujímavé výzvy, aj pneumatiky sa správajú inak než obvykle. Vysoké teploty prinášajú výzvy pri nastavení auta. Čaká nás nejaká práca aj pri pochopení dát, ktoré sme nazbierali. Očakávame preteky s množstvom udalostí, chceme využiť akékoľvek príležitosti, ktoré sa vyskytnú,“ zhodnotil pretekový riaditeľ tímu Andrea Stella.