Piloti Alpinu sa môžu tešiť, inžinieri chystajú do Imoly veľký balík noviniek | Magazín F1 - F1online.sk

Piloti Alpinu sa môžu tešiť, inžinieri chystajú do Imoly veľký balík noviniek

fotka k článku undefined
zdroj: LAT Images/Pirelli

Veľká cena Emilia Romagna bude pre Alpine veľmi dôležitá. Predstaví totiž na nej nový balík vylepšení. Podľa šéfa stajne Otmara Szafnauera sa bude týkať aerodynamiky a bude predstavovať “výrazný” posun vpred.

“Do Imoly prinesieme nejaké vylepšenia, to určite,” nechal sa počuť Otmar Szafnauer, ktorého cituje portál motorsport.com. “Nebol by som prekvapený, keby všetci priniesli do Imoly vylepšenia. Za tých 25 rokov, čo to robím, z nejakého dôvodu sú prvé európske preteky tie, na ktoré si všetci naplánujú svoje novinky.”

“Zvykla to byť Barcelona, teraz je to Imola, no aj tak sú to štvrté preteky. Okolo tých štvrtých-piatych pretekov si všetci prinášajú vylepšenia, takže to spravíme aj my. Všetko sa to bude týkať aerodynamiky,” avizuje bývalý šéf Aston Martinu, ktorý počas zimnej prestávky vyzliekol zelenú a obliekol sa do ružovej-modrej.

Väčšinou skutočne platí, že tímy si načasujú ukončenie prvej vývojovej fázy na prvé európske preteky, no tento rok to nebude platiť pre celý padok. Ferrari už avizovalo, že do Imoly neplánuje priniesť nič významnejšie, keďže nechce riskovať, že sa počas piatkového tréningu niečo nepodarí vyladiť. Nezabudnime totiž, že v Imole bude pred kvalifikáciou len jediný tréning.

Otmar Szafnauer následne prezradil, že cieľom tohto vývojového kroku je vylepšenie podlahy a s ňou súvisiacich komponentov. “Pôjde o tú časť, ktorá je najvýraznejším rozdielovým prvkom. Tú časť zmeníme, nebude to z každého rožku trošku. A malo by to byť výrazné.”

Ak si spomenieme na nedávne vyjadrenia technického riaditeľa stajne Pata Frya o tom, že Alpine má možno až prehnane tuhú podlahu, tak si môžeme domyslieť, že inžinieri sa rozhodli spraviť niečo práve s jej hmotnosťou a flexibilitou. V prvých troch veľkých cenách bola totiž podľa Frya “desaťkrát tuhšia”, než čo požadujú záťažové testy FIA, a tým pádom aj ťažšia.

Ak sa tímu z Enstone podarí novým balíčkom trafiť klinec po hlavičke, Alonso s Oconom budú môcť v Imole nadviazať na dobrú formu zo Saudskej Arábie a Austrálie. Španiel už azda zabojuje aj o druhý rad na štarte, ktorý mu pred týždňom ušiel po problémoch s hydraulikou.

“Melbourne má také charakteristiky, ktoré nájdeme aj na iných tratiach, takže budeme rýchli aj inde,” nepochybuje o potenciáli svojej stajne Szafnauer. “V niektorých oblastiach máme silné auto, a zároveň v žiadnej nie je vyslovene slabé, je len menej silné ako u ostatných. Na tomto poslednom okruhu a v Saudskej Arábii sme boli celkom dobrí. Myslím si, že aj Imola bude pre nás fajn. Chceme byť najlepším tímom zo stredu poľa, taký máme plán. Budeme tvrdo pracovať na tom, aby sme sa ním stali.”

A občas azda porazia aj osemnásobných majstrov sveta z Mercedesu. Aj pred týždňom to vyzeralo tak, že by s nimi dokázali zviesť súboj, keby Alonso nedoplatil na poruchu v kvalifikácii a v pretekoch zas na nešťastne načasovaný výjazd bezpečnostného vozidla.

Szafnauer napokon poznamenal, že tentoraz je o čosi reálnejšie sa pustiť do bitky aj s takým tímom, akým je Mercedes. “V minulosti by mali peniaze, ktorými by sa z toho vedeli vykúpiť. Tentoraz jedným z limitujúcich faktorov pri míňaní peňazí bude rozpočtový strop. Myslím si, že aj ten pomôže, a to je správne, platí pre všetkých, tak to nemeňme.”