logo F1online.sk

Red Bull očakáva náročný vývojový súboj s Ferrari

Adrian Newey
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Petra Polubňáková
Petra Polubňáková29. 3. 2022

Prvé dva preteky ukázali, že Red Bull a Ferrari si zatiaľ idú svoju vlastnú ligu. Technický riaditeľ stajne z Milton Keynes Adrian Newey však vie, aké zbrane bude musieť tasiť jeho tím, aby chlapcov z Maranella na konci sezóny porazil. Poradca tímu Helmut Marko zároveň prezradil, že pracujú na zlepšení jedného z kľúčových aspektov, ktorý má vplyv na rýchlosť ich monopostov.

Red Bull a Ferrari doposiaľ zvádzajú strhujúcu a vyrovnanú bitku o tie najvyššie priečky, čo deklarovali aj úchvatné súboje medzi Maxom Verstappenom a Charlesom Leclercom v Bahrajne a Saudskej Arábii. Podľa Neweyho boli výkony oboch tímov v týchto veľkých cenách prakticky rovnaké. „Bolo to naozaj tesné, však? Výkon nášho auta a Ferrari sa zdal byť úplne identický.“

Geniálny konštruktér očakáva, že kľúčovú úlohu napokon zohrá vývoj, pričom pripustil, že si to bude vyžadovať odlišný prístup ako v predchádzajúcich rokoch. „Videli sme to v Bahrajne aj v Saudskej Arábii. Zdá sa, že medzi týmito dvoma tímami sú malé rozdiely. Myslím si, že teraz to bude len o veľkej vývojovej vojne, limitovanej rozpočtovým stropom. S ním sa musíme viac zamerať na to, čo a kedy prinesieme. Takže to bude iné, ale rovnako zaujímavé.“

V každom prípade je technický šéf Red Bullu rád, že jeho tím konečne získal prvé body v sezóne po predchádzajúcom fiasku na okruhu v Sakhire. „Naša sezóna sa po sklamaní z minulého víkendu konečne rozbehla. Je dobré vrátiť sa späť.“

V Red Bulle postupne pracujú na odstraňovaní slabších stránok monopostu. Poradca britského tímu Helmut Marko priznal, že už od začiatku ročníka bojujú s nadváhou svojho vozidla. Teraz sa však zdá, že stajňa z Milton Keynes dosiahne v tejto záležitosti pokrok, pričom Rakúšan naznačil, že aktualizácia hmotnosti by mohla byť zavedená už na aprílových pretekoch v Imole, v talianskej domovine „červených“.

„Ferrari je auto, ktoré je vždy rýchle, za každých podmienok. Naše auto je určite náročnejšie na nastavenie, ale v Imole trochu schudneme,“ prehlásil Rakúšan. Dúfa, že to Red Bullu poskytne výhodu, hoci takisto ako Newey uznáva, že oba tímy sú v súčasnosti pri sebe neuveriteľne blízko.

„To by nám malo priniesť výraznú časovú výhodu, inými slovami časový zisk. Myslím si, že sme v dobrej pozícii, ale Ferrari je takmer rovnocenný súper. Charles Leclerc jazdí v tejto sezóne absolútne bezchybne, takže to bude vzrušujúci rok,“ nešetril Marko chválou na aktuálne najväčšieho súpera úradujúceho majstra sveta.

Ešte pred Imolou nás po dlhej dobe čaká Veľká cena Austrálie, ktorá sa naposledy objavila v kalendári pretekov v roku 2019, nakoľko v posledných dvoch ročníkoch bola zrušená kvôli pandémii koronavírusu. Poradca Red Bullu sa zdráhal predpovedať, ako sa tímu bude na zmenenej dráhe v Albert Parku dariť. „Myslím, že to bude viac-menej ako v Saudskej Arábii. Všetko je o tom, kto dokáže čo najlepšie nastaviť auto. Trať nám v minulosti vyhovovala, ale je náročná. Pravdepodobne to bude opäť mimoriadne vzrušujúce.“

Súvisiace články