Magnussen: Nič horšie sa nám nemohlo stať, no aj tak sme bodovali
Haas opäť ukázal svoju silu, keď Kevin Magnussen získal dva body za deviate miesto. Po bodovej nádielke v Bahrajne sa to napohľad môže máliť, no Kevin Magnussen je spokojný. Poukazuje totiž na zásah safety caru, ktorý mu úplne rozhodil celú stratégiu.
Americký tím si v Saudskej Arábii musel vystačiť s jediným monopostom. Po kvalifikačnej nehode Micka Schumachera v stajni nechceli riskovať, že dôjde k ďalšej nehode a v Austrálii jej budú chýbať náhradné diely — a riskovať to ani nemalo zmysel, keďže Schumacherove nádeje na dobrý výsledok by po štarte z boxovej uličky boli relatívne malé.
Kevin Magnussen však Haasu zachránil dva body, hoci počas pretekov to vyzeralo všelijako. Po štarte z desiateho miesta sa spolu s Hamiltonom a Hülkenbergom pokúsili prekabátiť ostatných inou stratégiou, no napokon všetkých troch prekabátil Nicholas Latifi.
“Stalo sa nám to najhoršie, čo sa mohlo stať,” vyhlásil Kevin Magnussen po pretekoch. “Štartovali sme na opačnej stratégii ako ostatní, teda na tvrdej zmesi, zatiaľ čo takmer všetci ostatní obuli mediumky. To najhoršie, čo sa mohlo prihodiť, bol výjazd bezpečnostného vozidla okolo šestnásteho-sedemnásteho kola. A ono prišlo v šestnástom.”
Ostatní teda prezuli presne v tej chvíli, keď to mali aj naplánované, navyše takmer zadarmo. “Získať dva body je preto vynikajúce. Auto bolo opäť fenomenálne, jazdiť v ňom je veľký pôžitok.”
Treba však uznať, že v závere pretekov profitoval aj Haas, keďže zastávka počas výjazdu virtuálneho bezpečnostného vozidla VSC je lacnejšia. Dánsky pretekár to uznáva, no zdôrazňuje tiež, že stále to nie je také výhodné ako zastaviť počas riadneho safety caru.
“Áno, na konci nám bolo vrátené niečo z toho šťastia, keď sa začala fáza VSC, no keby namiesto toho bol riadny safety car, mali by sme nové pneumatiky a všetci by boli zhustení na jednej kope, opäť by sme si odniesli tučný bodový balík,” vysvetlil. Namiesto toho v závere pretekov musel najskôr ostatných dobehnúť. “Pár jazdcov sme dokázali predbehnúť a na konci takmer aj toho posledného — Gaslyho.”
Načasovanie safety caru a z toho plynúca nevýhoda dokázala jednu vec: “Naše auto bolo ako raketa, s balansom som bol strašne spokojný, tiež ako sme mohli celý čas tlačiť na pneumatiky. Jazdilo sa nám skvele.”
Počas rozhovoru na Sky Sports skočil Magnussenovi do reči Lando Norris. “Už ste sa ho spýtali na jeho krk?” uťahoval si z pilota Haasu. Srandu si z neho robil aj Jenson Button, keď napodobňoval pohyby tučniaka — Magnussen totiž neotáčal hlavou, ale vždy sa otáčal celým telom.
“Tento víkend som si veru zamakal,” uviedol 29-ročný Roskildčan, ktorý mal pred pretekmi obavy, či ich vôbec zvládne odjazdiť. Viackrát sme mohli vidieť, že od únavy si opieral hlavu o opierku, no v posledných desiatich kolách po skončení fázy VSC akoby ožil. Vtedy svoj krk definitívne dorazil. “Môj krk je úplne na šrot. Dosť ma bolí, ale v pretekoch je to o trochu ľahšie ako v kvalifikácii, keďže časy na kolo sú pomalšie.”
Necelé dva týždne do Veľkej ceny Austrálie by na regeneráciu a aj čiastočné spevnenie svalstva mali stačiť. U protinožcov by Magnussen chcel nadviazať na vydarený úvod sezóny. “Austrália nám v minulosti vyhovovala. Nemyslím si, že by som bol v Austrálii nejako špeciálne lepší, asi to bolo vždy len šťastie alebo náhoda, že sme tam zbierali dobré výsledky, ale máme skvelé auto. Ak z neho vyžmýkame všetko, podľa mňa by sme mali opäť skončiť na bodoch.”