Wolff: Treba sa zobudiť, naša forma je neakceptovateľná | Magazín F1 - F1online.sk

Wolff: Treba sa zobudiť, naša forma je neakceptovateľná

fotka k článku undefined
zdroj: Twitter/Mercedes

Lewis Hamilton v sobotu zažil čosi nevídané. Pre vlastný nedostatok rýchlosti skončil už v prvej časti kvalifikácie prvýkrát od VC Veľkej Británie 2009. Odvtedy síce zaznamenal niekoľko vypadnutí v Q1, no dôvody boli vždy iné; penalizácia za výmenu motorových komponentov, nehody, premenlivé počasie… V Mercedese preto bijú na poplach, Toto Wolff upozorňuje, že už sa treba prebrať.

Na titulky kvalifikačných reportov sa dostal Lewis Hamilton. A niet sa čomu čudovať; kto by bol povedal, že po zisku ôsmich konštruktérskych titulov za sebou Mercedes takto nezvládne štart do novej éry? Hamilton sa v sobotu vyslovil, že auto je absolútne neovládateľné a v tíme pouvažujú nad tým, že ho pred pretekmi úplne prekopú. Takéto vyjadrenia sme už dlho nepočuli.

“Na Lewisovom aute sme niečo vyskúšali, no nezafungovalo to. Na zadnej náprave mal nulovú priľnavosť,” zneli prvé slová Tota Wolffa po kvalifikácii. Vzápätí nasledovalo veľké precitnutie: “Je načase, aby sme sa zobudili.”

Po rokoch dominantných výkonov sa Mercedes vrátil v čase, podľa jeho šéfa do sezóny 2013. “Milujem súťaženie, vždy som ho miloval. Máme za sebou osem silných rokov, počas ktorých sme viedli štartové pole — nie úplne vždy, ale zakaždým sa nám podarilo nájsť si cestu dopredu.”

“Teraz mám prvýkrát pocit ako v roku 2013, keď sme sa rýchlostne nedokázali vyrovnať Red Bullu a pravdepodobne ani Ferrari,” pokračoval Wolff. Toto však neznamená, že sa v tíme vzdajú, toho sa nik nemusí obávať. “Aj vtedy sme naďalej bojovali, musíme zabojovať. Náš výkon je absolútne neakceptovateľný. Sme tretí tím na štartovom rošte, niekedy ani to nie — ako napríklad dnes. Zotrvať na tejto priečke neprichádza do úvahy.”

George Russell v sobotu hovoril o tom, že jemu sa podarilo nájsť veľmi úzke pracovné okno, v ktorom monopost aspoň ako-tak funguje. Lewis Hamilton také šťastie nemal — aj Russell priznal, že to bolo skôr o náhode —, a tak sa nedokázal prebojovať ani do najlepšej pätnástky.

Len veľmi zriedkavo sa Lewisovi Hamiltonovi a jeho inžinierom pred kvalifikáciou stane, že by nezvládli nastaviť monopost. “Experimentovali sme s nastaveniami, aby sme našli ten optimálny bod. Na Lewisovej strane boli o čosi odvážnejší. Výsledkom bolo to, že zadok auta mu absolútne nedržal, čo vysvetľuje aj ten veľký časový deficit.”

Nedá sa však povedať, že by sa inžinieri pri nastavovaní Hamiltonovho auta úplne utrhli z reťaze. V prípade Mercedesu W13 totiž rozhodujú aj drobnosti a v konečnom dôsledku Hamilton vzal všetko na seba: “Bolo to moje rozhodnutie, ja som spravil tie zmeny v nastaveniach. Neviem, či toto všetko za to mohlo, ale auto bolo veľmi nestabilné.”

Rozhodujú drobnosti, prikývol napokon Wolff. “Môžeme vidieť, že u Lewisa a Georgea nedošlo k obrovským zmenám v nastaveniach, ale boli dosť veľké na to, aby mali dramatické dopady na výkon monopostu. Nastaviť naše auto je veľmi ťažké.”

“Mali sme tu zadné krídlo s menším odporom, dali sme preč aj Gurneyho klapku, ale aj tak to nestačilo, aby sme auto zbavili aerodynamického odporu. Povedal by som však, že toto nie je o jednom konkrétnom probléme. Na aute nám nefunguje množstvo vecí, ktorým nerozumieme, ktoré neprinášajú dostatočný výkon. Od nášho auta neočakávame, že bude na takýchto priečkach,” doplnil rakúsky biznismen.