logo F1online.sk

Podľa Palmera nemusel byť rešpekt medzi Leclercom a Verstappenom náhoda

Max Verstappen a Charles Leclerc
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík24. 3. 2022

Veľká cena Bahrajnu ukázala prvé záblesky toho, že s novými autami bude pretekanie skutočne lepšie. Zlepšenie samotnej šou však už nemajú v rukách monoposty, ale jazdci. Napríklad Martin Brundle už poukázal na to, že v súboji medzi Charlesom Leclercom a Maxom Verstappenom v Bahrajne nebol ani náznak prehnanej agresivity. Ich vzájomný rešpekt pochválil aj Jolyon Palmer.

Bývalý pretekár a dnes expert portálu Formula1.com sa vo svojom tradičnom stĺpčeku po Veľkej cene Bahrajnu extenzívne venoval novým autám a lepšiemu predbiehaniu. Pozastavil sa však aj nad prístupom, ktorý obaja pretekári zvolili vo vzájomnom súboji.

„Obom jazdcom treba udeliť kredit za ich férové pretekanie plné vzájomného rešpektu, na čo sa nielen v roku 2021 občas zabúdalo,“ píše Palmer.

„Došlo k masívnemu rozkolu o tom, čo je férové pretekanie. Vždy som si však myslel, že vytláčanie súpera von z trate neprispieva k dobrej pretekárskej akcii. Ak by Verstappen pretekal s Leclercom ako v roku 2019 alebo ako s Hamiltonom v priebehu väčšej časti minulej sezóny, ich súboj by skončil už v 17. kole omnoho trpkejším spôsobom,“ myslí si bývalý pilot Renaultu.

„Starý Verstappen by to pravdepodobne poslal pred Leclerca z veľkej diaľky do štvrtej zákruty, obaja by skončili mimo trať a opakovala by sa vlaňajšia Brazília. Možno by si však svoju pozíciu dokázal udržať a odovzdal túto debatu do rúk komisárov, ako sa to niekoľkokrát stalo na konci minulej sezóny,“ píše Palmer.

Toto Maxovo správanie podľa neho nemusí byť náhoda. Je možné, že Holanďan iba nemal potrebu zbytočne riskovať dôležité body v prvých pretekoch sezóny (zvlášť pri trápení Mercedesu), ale mohol tiež myslieť na zmenu pretekárskych štandardov zo strany FIA.

„Riaditeľstvo pretekov sa v tomto roku vyjadrilo o čosi jasnejšie v tom zmysle, aké správanie očakáva. V súboji koleso na koleso musíte nechať dostatočný priestor a Verstappen mal možno presne to aj namysli. Možno sa však iba rozhodol neriskovať. Tak či onak skutočnosť, že si obaja nechali priestor, umožnil pokračovanie tohto zábavného súboja,“ píše Palmer.

„Dúfajme, že takéto súboje i rešpekt budú zachované až do konca sezóny,“ dodal.

V piatkovej debate medzi jazdcami a riaditeľom pretekov v Bahrajne skutočne zaznelo, ako sa majú piloti zachovať v súboji koleso na koleso. Niels Wittich vraj odkázal, že jazdec na vnútornej strane je povinný nechať priestor pilotovi na tej vonkajšej.