logo F1online.sk

V padoku opäť narastajú obavy z „B-tímov“, Seidl o tom chce hovoriť

Andreas Seidl
© Twitter/McLaren
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík15. 3. 2022

Po kauze brzdových kanálikov tímu Racing Point v roku 2020 sme si od tejto témy na chvíľu oddýchli. Teraz sa zrejme opäť vracia. V podmienkach rozpočtových stropov a obmedzeniach pri využívaní veterných tunelov a CFD, môže byť prípadná kooperácia viacerých tímov osožnejšia než kedykoľvek predtým. Možno aj preto chce šéf McLarenu Andreas Seidl túto tému opäť otvoriť.

Znovu to bude mať na svedomí tím Haas a jeho kooperácia s Ferrari, ktorá bola témou už v rokoch 2017 až 2019. Americký tím má teraz v Maranelle vlastnú budovu, avšak stále tvrdia, že sú od Ferrari oddelení. Je však očividné, že nový monopost Haas VF-22 zdieľa niektoré koncepčné myšlienky s Ferrari F1-75, hoci Seidl nebol vo svojich vyjadreniach nijak konkrétny.

„V tíme máme tento týždeň dosť práce sami so sebou, takže nemôžem hovoriť konkrétne o monopostoch Haasu a Ferrari,“ povedal Seidl. „Nie je však žiadnym tajomstvom, že tieto vzťahy môžu existovať aj v rámci nových pravidiel a ich súčasné nastavenie nás momentálne znepokojuje.“

„Určite zastávame názor, že v budúcnosti by sme mali podniknúť kroky, aby bola Formula 1 opäť šampionátom desiatich, jedenástich alebo dvanástich skutočných konštruktérov. Z nášho pohľadu by malo byť povolené zdieľať len oblasti ako pohonná jednotka alebo prevodovka. Všetko ostatné si musíte urobiť sami,“ hovorí Seidl.

Nemecký inžinier tiež priznal, že o tom diskutujú s FIA a táto téma by mohla byť v najbližšom období na stole. Nebude to pritom ani zďaleka po prvýkrát. „Dúfam, že v určitom okamihu urobíme nejaké kroky. Aj my rozumieme tomu, že určiť úplne presnú hranicu je náročné a preto potrebujeme stanoviť jasné limity, čo sa smie a nesmie zdieľať,“ povedal Seidl.

Zaujímavý je aj názor nového šéfa Alpinu Otmara Szafnauera. Auto jeho predchádzajúceho tímu si vyslúžilo prezývku „ružový Mercedes“ a tejto nálepky sa rumunský rodák snažil zo všetkých síl zbaviť. Ako boss francúzskej stajne je však na úplne opačnej strane barikády a Alpine, ktorý nemá žiadneho zákazníka, takýmito „trikmi“ nepochybne veľmi trpí.

„Obavy spočívajú v tom, že niektoré tímy využívajú tie isté aerodynamické tunely. A títo ľudia si môžu spolu dať kávu,“ hovorí Szafnauer. „Ak sú to partneri, tak si pri tej káve môžu povedať, ako to dopadlo s tou novou podlahou, ktorú naposledy skúšali. A odpoveď by bola, že nie je dobrá a touto cestou nesmú ísť.“

Tieto slová sú pozoruhodné hlavne v tom, že Aston Martin využíva rovnaký veterný tunel ako Mercedes a na ich aute to bolo vidieť. Szafnauer však naďalej trvá na tom, že jeho ľudia si s ľuďmi z Brackley žiadne „kávičky“ nedávali.

„Medzi Aston Martinom a Mercedesom k tomu rozhodne nedošlo, pretože sme mali zavedené pevné procesy,“ vyhlásil Szafnauer.

„Na žiadne kávy sme nechodili, ale môže sa to stať, ak tí inžinieri žijú na tom istom mieste alebo jedia v rovnakej jedálni. Keďže my sme boli od nich jedenásť kilometrov ďaleko, nám sa to stať nemohlo. My sme veterný tunel využívali cez víkendy, oni cez týždeň a inžinieri sa tak ani nemohli stretnúť,“ povedal Szafnauer.

Súvisiace články