logo F1online.skF1online.sk

Nie sme najpomalší, myslí Steiner

Nikita Mazepin
© Twitter/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík28. 2. 2022

Pred odchodom do Barcelony si tím Haas testovacie trojdnie určite predstavoval inak. Existuje niečo horšie než množstvo porúch a málo najazdených kôl? Existuje. Môže sa totiž stať, že krajina, na ktorej peniaze sa spoliehate, napadne svojho suseda. Haas tak musel riešiť omnoho závažnejšie problémy než spoľahlivosť. V rozhovore pre Motorsport.com zhodnotil testy aj šéf stajne Günther Steiner.

Prvý deň obkrúžil Haas v Barcelone len 43 kôl. Kvôli množstvu technických problémov si v tíme po prvom dni líhali do postelí v nádeji, že druhý deň hádam ani nemôže byť horší. Bol. Vo štvrtok totiž Rusko napadlo Ukrajinu a zrejme odštartovalo začiatok konca Nikitu Mazepina vo Formule 1. A čo viac, problémy pribúdali. Štvrtok síce bol pomerne pozitívny, no piatok sa zmenil na absolútnu katastrofu. Mazepin mal po deviatich kolách poruchu, ktorú sa už nepodarilo odstrániť. Mick Schumacher sa tak do auta už nedostal.

„Neodjazdili sme toho dosť,“ povzdychol si Günther Steiner. „Prvý deň sa vynorili nejakí škriatkovia. Boli to malé problémy s veľkými dôsledkami, alebo ak mám byť presný, skôr stredne veľkými dôsledkami. Neodjazdilo sa toho teda dosť.“

„Sčasti za to mohla podlaha, ráno sme však mali problém aj s palivovým čerpadlom, taktiež únik v palivovej nádrži, čo spôsobilo, že hodnoty neboli v poriadku. Potom nám trochu unikala chladiaca zmes batérie, čo spôsobilo stratu tlaku. Keby ste za takéhoto stavu používali batériu, tak ju spálite,“ vysvetlil Steiner.

„Druhý deň bol v skutočnosti celkom dobrý. Veľa sme sa toho naučili, čo mi dáva nádej do budúcna. V piatok ráno nám však po piatich kolách začal unikať olej. Motor sme vybrali z auta, pokúsili sa to opraviť a potom ho zasa zložili, no únik bol po tomto našom pokuse ešte väčší. To bol náš tretí deň v skratke. Verdikt je teda taký, že druhý deň bol dobrý, zvyšné dva veľmi nie,“ dodal Steiner, podľa ktorého Haasu nepomohol ani fakt, že každý sa o týchto autách musí veľa učiť. Mechanici nevynímajúc.

„Tieto monoposty sú veľmi zložité. Ak ich rozoberiete po prvýkrát je to pre mechanikov náročné. Prvýkrát to trvá dlhšie a dlhšie vám trvá aj oprava, pretože chlapci boli doteraz zvyknutí na takmer tri roky staré auto, kým teraz je všetko nové,“ povedal šéf Haasu.

A aký je teda verdikt? Nezabúdajme, že americký tím bol vlani beznádejne posledný. Celý rok 2021 a všetky dostupné prostriedky investoval do vývoja nového monopostu. Pochopiteľne sa preto očakáva, že dôjde k zlepšeniu.

„Myslím, že nikto nevie, ako na tom ostatní sú. Samozrejme, nemyslím si, že sme najrýchlejší, ale tiež nie sme najpomalší,“ povedal Steiner.

„Musíme sa však učiť, pretože naši konštruktéri boli rok takmer izolovaní. Nemali nijaký vplyv na minuloročné auto, pretože to nebolo potrebné, keďže sme s ním nič nerobili. Teraz ho budú vylepšovať a budú na ňom pracovať, kým vlani pracovali na svojom projekte a pretekársky tím cestoval na preteky,“ uzavrel Steiner.

Súvisiace články

Diskusia