Závery ohľadne Abú Zabí ešte nepoznáme. FIA mení bodovanie po skúsenosti z VC Belgicka | Magazín F1 - F1online.sk

Závery ohľadne Abú Zabí ešte nepoznáme. FIA mení bodovanie po skúsenosti z VC Belgicka

fotka k článku undefined
zdroj: FOM

Dnes sa uskutočnilo veľmi dôležité zasadnutie Komisie F1, ktorej sa zúčastnili zástupcovia FIA, F1 a jednotlivých tímov. Horúcou témou mali byť udalosti z Veľkej ceny Abú Zabí. FIA mala na stretnutí odprezentovať závery vyšetrovacej komisie. Žiaľ, po dnešku nie sme oveľa múdrejší. Medzinárodná automobilová federácia sa k tomu vyjadrila len veľmi stroho. Schválila však zmeny bodovacieho systému po „pretekoch, ktoré sa nestali“, teda Veľkej cene Belgicka 2021.

Na stretnutí sa mali riešiť tri ťažiskové témy: analýza Veľkej ceny Abú Zabí, šprinty (o tom sme už informovali tu) a reakcia na Veľkú cenu Belgicka 2021.

K téme, na ktorú sme boli zvedaví asi najviac, sa FIA príliš nevyjadrila. Iba v krátkosti uviedla, že spätná väzba od Komisie F1 bude začlenená do konečnej analýzy vydanej prezidentom FIA v najbližšom období.

„Prezident FIA viedol podrobné diskusie o Veľkej cene Abú Zabí 2021. Spätná väzba Komisie F1 na túto tému bude začlenená do záverečnej analýzy prezidenta, ktorý v najbližších dňoch verejne predstaví novinky ohľadne štrukturálnych zmien a akčného plánu,“ uviedla vo svojom stanovisku FIA.

Vo finále môžeme povedať len toľko, že nám nezostáva iné, než si ešte pár dní počkať.

Na čo však čakať nemusíme sú zmeny vyplývajúce zo skúseností z Veľkej ceny Belgicka 2021. Ako vieme, za tieto „preteky“ sa udeľovali polovičné body len za to, že piloti odjazdili dve kolá za bezpečnostným vozidlom. To sa však od roku 2022 zmení vďaka novej úprave v rámci športových pravidiel.

Po novom sa budú udeľovať body len v prípade, ak líder odjazdí minimálne dve kolá v pretekovom tempe, teda bez prerušenia výjazdom bezpečnostného vozidla alebo fázou virtuálneho bezpečnostného vozidla.

Ak líder absolvuje viac ako dve kolá, ale menej ako 25 percent vypísanej dĺžky pretekov, body dostane len prvá päťka pilotov systémom:

  • 1. miesto: 6 bodov,
  • 2. miesto: 4 body,
  • 3. miesto: 3 body,
  • 4. miesto: 2 body,
  • 5. miesto: 1 bod.

Ak líder absolvuje aspoň 25 percent vypísanej dĺžky pretekov, ale menej ako 50 percent vypísanej dĺžky pretekov, body dostane najlepšia deviatka pilotov systémom:

  • 1. miesto: 13 bodov,
  • 2. miesto: 10 bodov,
  • 3. miesto: 8 bodov,
  • 4. miesto: 6 bodov,
  • 5. miesto: 5 bodov,
  • 6. miesto: 4 body,
  • 7. miesto: 3 body,
  • 8. miesto: 2 body,
  • 9. miesto: 1 bod.

Ak líder absolvuje aspoň 50 percent vypísanej dĺžky pretekov, ale menej ako 75 percent vypísanej dĺžky pretekov, body dostane najlepšia desiatka pilotov systémom:

  • 1. miesto: 19 bodov,
  • 2. miesto: 14 bodov,
  • 3. miesto: 12 bodov,
  • 4. miesto: 9 bodov,
  • 5. miesto: 8 bodov,
  • 6. miesto: 6 bodov,
  • 7. miesto: 5 bodov,
  • 8. miesto: 3 body,
  • 9. miesto: 2 body,
  • 10. miesto: 1 bod.