logo F1online.sk

Pulojar spomína na prvý Verstappenov test v F1: Analyzoval všetko

Max Verstappen
© Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík29. 12. 2021

Xevi Pujolar je v súčasnosti šéfom traťových operácií Alfy Romeo. Predtým pracoval pre tímy Williams, HRT a Toro Rosso. V poslednej menovanej stajni sa prvýkrát stretol s vtedy šestnásťročným tínedžerom Maxom Verstappenom, s ktorým zažil jeho prvý dotyk s monopostom Formuly 1. Pujolara vraj holandský mladík hneď ohúril.

Verstappen dostal šancu prvýkrát pilotovať monopost Formuly 1 ešte ako veľmi, veľmi mladý. V roku 2014 testoval starší monopost Toro Rosso STR7, potom sa na Veľkej cene Japonska odjazdil prvý voľný tréning. Počas prvého testu mal stále iba šestnásť rokov, v japonskom voľnom tréningu čerstvo sedemnásť.

„Pred siedmimi rokmi sme absolvovali 148 kôl na okruhu Adria v Taliansku. Odjazdil vyše 500 kilometrov s monopostom STR7 z roku 2012,“ spomína Pulojar pre La Gazzeta dello Sport.

„Už vtedy bol veľmi rýchly. Taktiež si pamätám, že po väčšinu dňa bola trať mokrá, najmä zrána. Pre nováčika to nikdy nie sú tie najlepšie okolnosti a častokrát to býva zradné. Auto však ovládol až desivým spôsobom,“ hovorí Pulojar.

Netreba pripomínať, že Verstappen sa rýchlo stal miláčikom Helmuta Marka a celého Red Bullu. Rakúšan ho chcel do Formuly 1 dostať čo najskôr. V rámci príprav na svoju prvú sezónu (v roku 2015) naskočil do Toro Rosso aj v prvom voľnom tréningu na Veľkú cenu Japonska. Aj na tento deň si Pulojar dobre spomína.

„Keď som videl jeho časy v prvom sektore v prvom voľnom tréningu, hovoril som si: ‚Tento chlapec sa mi páči‘. Pár mesiacov predtým sme ho vzali do Spa, aby lepšie pochopil dynamiku a fungovanie tímu. Spôsob, akým skúmal detaily okruhu, kde sa dá a nedá predbiehať, nás veľmi prekvapil.“

„Analyzoval všetko, veci, ktoré si nikto ani nedokázal predstaviť, dokonca aj aspekty súvisiace s ostatnými jazdcami na trati. Boli to veci, ktoré som od ostatných jazdcov v kariére nikdy predtým nevidel,“ dodal Pulojar.