logo F1online.skF1online.sk

Grosjean: Neviem, prečo som v roku 2012 získal takú reputáciu

Romain Grosjean
© Haas Media
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík30. 11. 2021

Romain Grosjean mal od svojich počiatkov vo Formule 1 status problémového pretekára, ktorý často chybuje. Stal sa pomyselným držiteľom nelichotivej „veľkej trojky“, keď sa mu v kariére „podarilo“ roztočiť a havarovať v nájazde na rošt (Interlagos 2016), počas jazdy za bezpečnostným vozidlom (Baku 2018) a v pitlane (Silverstone 2019). Jeho problémová povesť však má korene ešte v roku 2012 a nebezpečne vyzerajúcom incidente zo Spa-Francorchamps.

Francúzsky pretekár bol teraz hosťom v podcaste Nica Rosberga, s ktorým sa ohliadol za svojou kariérou. Vo Formule 1 sa Romain objavil prvýkrát v roku 2009, keď odjazdil druhú polovicu sezóny v Renaulte. Potom sa vrátil v roku 2012 vo farbách toho istého tímu. „Začalo to pre teba byť ťažké, auto bolo dosť dobré, no mal si veľa havárií. Hovorím správne?“ opýtal sa Rosberg.

„Také je vnímanie zvonku, no ak sa pozriete na sezónu samotnú, tak nie je správne,“ odpovedal Grosjean. „Prekvapujúce je, že v mojich tretích pretekoch v roku 2012 (v skutočnosti to boli štvrté preteky, pozn. red.) som bol na pódiu, čo pre nováčika nebolo zlé.“

„V Austrálii som štartoval tretí, no Pastor Maldonado ma vytlačil von. V Malajzii pršalo a ja som sa roztočil, čo bola moja chyba. Taktiež v Kanade som bol na pódiu vďaka druhému miestu, viedol som Veľkú cenu Európy vo Valencii, no zlyhal mi alternátor. V Monaku som štartoval štvrtý, Michael sa ma pokúšal predbehnúť z ľavej strany, a to sa nikdy nemôže podariť, pretože zvodidlá sa tam stáčajú doprava a došlo ku kontaktu,“ menoval Grosjean svoje počínanie v roku 2012.

„Došlo k niekoľkým kontaktom a neviem prečo, ale tam som začal mať takúto reputáciu. Potom prišlo Spa-Francorchamps, kde som kolidoval s Lewisom. Samozrejme, mohol som to urobiť oveľa lepšie, no keď sa pozriete na opakované zábery, tak Lewis taktiež mohol nechať viac miesta alebo sa stiahnuť. Tak ako to urobil tuším v roku 2017 po štarte v Mexiku.“

„Dostal som teda na čelo takúto nálepku, ale keď sa pozriete na všetky tieto incidenty a preteky, tak ich nebolo zase tak veľa,“ dodal Grosjean.

Nech už je jeho názor akýkoľvek, po incidente zo Spa pretiekol pohár trpezlivosti FIA, ktorá ho na jeden víkend suspendovala. Musel preto vynechať Veľkú cenu Talianska a v kokpite ho zastúpil Jérôme d’Ambrosio.

„Zrejme to bol jeden z najťažších momentov. Prídete do Formuly 1 prvýkrát, potom sa vám podarí vrátiť, snažíte sa najviac ako len viete. Mal som celkom dobrú sezónu, vo svojom prvom roku som sa dostal trikrát na pódium. Potom dostanete takúto nálepku a musíte jazdiť pod vašu úroveň, len aby ste sa niečomu podobnému vyhli. V roku 2013 som musel byť veľmi opatrný a uistiť sa, že sa tej nálepky zbavím,“ povedal Grosjean.

„Nikdy som nemal pocit, že by som nebol dosť dobrý na Formulu 1. Bolo však niekoľko čiernych momentov, keď som si pomyslel: ‚Prečo si to urobil?‘. Sú dva okamihy, na ktoré v kariére naozaj nie som hrdý. Prvým je Japonsko 2012, kedy som na štarte kolidoval s Markom Webberom, čo bola stopercentne moja chyba. Sústredil som sa na to, aby som predbehol iné auto a nevšimol si ho. Druhým je Barcelona 2018, kde som sa roztočil v tretej zákrute a snažil sa vrátiť auto späť na trať, dupol na plyn miesto toho, aby som brzdil a odovzdal pozície,“ spomína Grosjean.

Súvisiace články

Diskusia