logo F1online.skF1online.sk

Rosberg si myslí, že Russell necháva Wolffa ochutnať jeho vlastnú medicínu

George Russell a Toto Wolff
© Jiří Křenek/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 02:05

Potvrdenie Georgea Russella a Kimiho Antonelliho pre budúcu sezónu sa nám akosi zadrhlo. Max Verstappen ešte pred letnou prestávkou oznámil, že zostáva v Red Bulle. V tom čase sa oficiálne oznámenie Russella považovalo za formalitu, ale na tú „formalitu“ stále čakáme. Podľa Nica Rosberga je však teraz dôvodom samotný Russell.

Toto Wolff nechával čakať svojho pilota, ktorý v tejto sezóne podával vynikajúce výkony, kým vyjednával a sedával na jachte s Maxom Verstappenom. Teraz je to Wolff, kto potrebuje Russella, a ten si to určite veľmi dobre uvedomuje.

„Vyjednávania s Totom sú príšerné. Keď s ním chcete vyjednať lepšie podmienky, jednoducho sa vyparí z povrchu zemského a nedovolí vám s ním ani len prehovoriť. Je to hrozné a trpel som tým aj ja,“ spomína Rosberg pre televíziu Sky.

„Teraz robí George niečo podobné Totovi. Ako keby mu dával ochutnať jeho vlastnú medicínu. George zjavne nie je spokojný s niektorými podmienkami v zmluve. Je to junior Mercedesu a určite nemá ani zďaleka plat na úrovni Landa Norrisa, pritom George má určite pocit, že ako jazdec je na jeho úrovni,“ myslí si Rosberg.

„Russell rozhodne dokáže jazdiť na Landovej úrovni a vyhrávať preteky alebo šampionáty, ak k tomu dostane adekvátne auto. Určite bude mať pocit, že to nie je fér, keď zarába oveľa menej ako Lando,“ dodal majster sveta z roku 2016.

Nuž, keď Max Verstappen vyhlásil, že v budúcom roku zostane v Red Bulle, rozhodne tým zvýšil Russellovu hodnotu. Aj keď Wolff si stále môže vybrať takmer ľubovoľného jazdca, aj on v tejto chvíli potrebuje svoju jednotku. Experiment s Kimim Antonellim zlyháva a na trhu už niet zaujímavých mien. Russell rozhodne neohrozí svoju budúcnosť v Mercedese, ale určite má v ruke dobré karty, ak chce minimálne vyšší plat.

„Sú tu aj veci ako sponzorské povinnosti. Dnes majú tímy množstvo sponzorov, ktoré platia obrovské peniaze. Tie sa im oplácajú logom na aute, ktoré je limitované miestom, ale tiež im dávajú čas svojich jazdcov. Chcú, aby ich zákazníci mohli stretnúť Georgea Russella, takže veľmi využívajú svojich pilotov,“ hovorí Rosberg.

„Nemôžem povedať, že je to pre nás bolestivé, pretože každý divák jednoducho povie: ‚Držte huby, veď zarábate obrovské peniaze a je to len účasť na sponzorskom podujatí a fotografovanie‘, ale je to naozaj bolestivé. George sa ich pokúsi obmedziť. Hovoríme tu o približne 60 dňoch, čo je veľa. Niektoré z nich sú pritom rozdelené na polovicu, takže to môže byť až 80 dní. To je veľa, keď chceme len ísť na Nordschleife a pretekať so športiakmi,“ odkázal Rosberg s jasným odkazom na Maxa Verstappena.

Súvisiace články

Diskusia