logo F1online.sk

Horner je spokojný: Maximálka Mercedesu je opäť pod kontrolou

Christian Horner
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala20. 11. 2021

Red Bullu sa v Katare podarilo dosiahnuť, o čo sa usiluje už niekoľko týždňov, a síce zabrzdiť Mercedes na rovinkách. Tím z Milton Keynes to dokázal potom, čo si u FIA presadil nový záťažový test zadných krídel, ktorý by mal preverovať aj flexibilitu spodnej klapky zadného krídla. Podľa Hornera to už prináša svoje ovocie.

Jednotlivé tímy mali už v sobotu dostať avízo, že od Veľkej ceny Saudskej Arábie bude zavedený nový test. K záťažovému testu zadného krídla, ktorý preveruje jeho flexibilitu v smere dozadu a nadol, sa pridá aj podobný test spodnej klapky. Tento by mal pomôcť kontrolovať pravidlo o štrbine zadného krídla, ktoré mal Mercedes podľa konkurencie porušovať.

Nakoniec sa však začalo takto testovať už po dnešnej kvalifikácii. Christian Horner má pocit, že práve kvôli tomu zmizla rýchlostná výhoda Mercedesu na rovinkách, ktorú sme mohli vidieť v tréningoch či v Brazílii.

Toto Wolff však po kvalifikácii uviedol na margo súpera toto: “Dnes mali na rovinkách skvelú rýchlosť, mimochodom s veľkým zadným krídlom. Takže aj oni našli nejaký výkon k dobru.”

Len o pár minút neskôr Jenson Button Christianovi Hornerovi prezradil, čo šéf Mercedesu práve vyhlásil. “Naozaj?” neveriacky sa zachechtal Horner. “Pozrite, ich rýchlosť sa znížila a teraz sa veľmi podobá tej našej, čo radi vidíme. Lewis získal všetok čas v šiestej a siedmej zákrute, najmä v tom poslednom kole mal úžasný sektor, v ktorom je sekvencia tých zákrut. Maximálka teda vyzerá normálne, bolo to len veľmi dobré kolo v Lewisovom podaní.”

“Myslím si, že ten záťažový test splnil svoj účel, pretože ich maximálka na rovinkách je opäť pod kontrolou,” rozhovoril sa šéf červených býkov o dôvodoch. “Zrazu sme si vyrovnaní, čo sme na posledných štyroch alebo piatich pretekoch nevideli. A ako som povedal predtým, tu nejde až tak o tento okruh, je to o Džidde a Abú Zabí, kde je veľmi výhodné mať rýchlosť na rovinkách.”

Tak či onak Red Bullu to k pole position nepomohlo, Lewis Hamilton bol rýchlejší o priepastných 0,455 sekundy. V tejto sezóne sme ešte taký obrovský rozdiel medzi prvými dvoma pilotmi v kvalifikácii nevideli.

Bude sa Verstappen v nedeľu uchádzať o víťazstvo? “V pretekoch bude problém v tom, že nedokážete jazdiť tak blízko za iným autom. Rozhodne to, kto pôjde do prvej zákruty na čele. Potom bude ťažké jazdiť za niekým v týchto zákrutách. Potom príde do hry stratégia, opotrebovanie pneumatík, pitstopy a spoľahlivosť.”

Súvisiace články