logo F1online.sk

Verstappen je spokojný, v piatok chcel spoznávať novú trať a monopost

Max Verstappen
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala19. 11. 2021

Keď sa tímy Formuly 1 prvýkrát dostanú na okruh, na ktorom v živote nepretekali, piatkové tréningy chcú využiť v prvom rade na to, aby trať spoznali a zistili, ako sa na nej budú správať ich monoposty. Red Bullu sa to celkom dobre darilo, s čím bol Max Verstappen spokojný.

Priebežný líder šampionátu v piatok obsadil prvú a tretiu priečku. Vo večernom tréningu skončil pol druha desatiny za Pierrom Gaslym, čo naznačuje, že Holanďan má ešte čosi v rukáve. Nepriamo to potvrdil počas rozhovorov s novinármi, keď uviedol, že v prvom rade chcel spoznávať nový okruh, asfalt, podmienky, pneumatiky.

“Prvýkrát sme jazdili večer. Dôležité bolo pochopiť, ako na to bude reagovať monopost,” vysvetľuje Max Verstappen. “Ja som pocítil dosť veľkú zmenu medzi stredne tvrdými a mäkkými pneumatikami. Asi preto sme na softoch neboli takí ohurujúci.”

“Avšak opakujem, že sme tu prvýkrát, takže musíme pochopiť veľa vecí. Samozrejme, musíte sa naučiť aj túto trať. Ale je to tu celkom zábava, ak mám byť úprimný. Je to super okruh,” zhodnotil 5380 metrov dlhý okruh Losail, ktorý sa páčil viacerým pilotom.

Aké má Verstappen očakávania od zvyšku víkendu? “Ťažko povedať, aké to bude v pretekoch. V týchto autách sa ťažko jazdí v zákryte. Ale z pohľadu rýchlosti na jedno kolo by to malo byť fajn.” Čiže bude nasledovať pole position? V Katare je množstvo zákrut a predbiehanie nebude také jednoduché, čo by malo držiteľovi pole position pomôcť k víťazstvu. “Na to je ešte skoro, ale uvidíme zajtra. Ešte sa musíme pozrieť na plno vecí, je tu veľa noviniek.”

Sergio Pérez je len jedným z dvoch pilotov na rošte, ktorí už v Katare jazdili. Mexičan tu dokonca získal jedno víťazstvo a jedno druhé miesto, keď v roku 2009 ako junior pretekal v ázijskej GP2 v spoločnosti takých mien ako Kobajaši, d’Ambrosio, Petrov, Hülkenberg či van der Garde. To je však už poriadne dávna história a dnes mu tieto dávno zabudnuté skúsenosti istotne nijako nepomohli.

Nepomohli mu ani problémy s klapkou DRS, ktorá podobne ako v prípade Maxa Verstappena začala vertikálne kmitať. Veľkú časť z posledných dvadsiatich minút tak Pérez presedel v garáži, zatiaľ čo mechanici opravovali mechanizmus DRS.

Pri pokuse o kvalifikačnú simuláciu sa zas dostal do premávky, kvôli čomu nakoniec obsadil len ôsme miesto. “Myslím, že nás čaká nejaká práca. Nie som celkom spokojný s balansom, máme robotu, aby sme to do zajtra vyriešili.”

“Odštartovali sme dobre, ale spravili sme pár zmien, najmä, keď sme prezuli na mäkké pneumatiky. Tie zmeny musíme ešte prezrieť. A snáď to dokážeme vyriešiť. Odstupy sú veľmi malé, všetky tímy sú si veľmi blízko, tak dúfam, že v kvalifikácii budeme silní,” doložil Pérez.