Tentoraz má Mazepin malú výhodu nad Schumacherom
Katarský okruh Losail je pre mnohých pilotov obrovskou neznámou. Taký Mick Schumacher ho vôbec nepozná a nevyskúšal si ho ani na simulátore. Tento víkend teda bude štartovať približne z rovnakej úrovne ako jeho kolega Nikita Mazepin, prípadne tesne za ním. Ruskému mladíkovi je táto trať totižto predsa len o čosi bližšia. Pretekal na nej pred siedmimi rokmi.
Mick Schumacher v tejto sezóne mnohokrát ťažil z toho, že on na rozdiel od Mazepina mohol spoznávať nové trate na simulátore v Maranelle, ku ktorému má prístup ako junior Ferrari. Mazepin už viackrát poukázal na to, že keď sa kolotoč F1 presúva na nové okruhy, syn sedemnásobného majstra sveta má výhodu.
Teraz sa situácia otočila. Okruh Losail pozná Mazepin, no nie Mick Schumacher. “Nejazdil som na simulátore. Táto trať je pre mňa úplne nová. V každom prípade vyzerá zaujímavo,” cituje ho AMuS. “Už sa teším na prvý tréning. Keď sa pozriem na konfiguráciu trate, môžem povedať, že vyzerá rýchlo. Pneumatiky budú určite v mnohých zákrutách trpieť.”
Tento víkend bude o to zaujímavejšie sledovať interný súboj v Haase. Kto sa dokáže rýchlejšie naučiť nový okruh, objaviť najvýhodnejší prejazd všetkými zákrutami? Keďže Mazepin tu už pretekal, má istú výhodu, avšak len drobnú.
“To bolo v roku 2014, vtedy som prvýkrát jazdil vo formule. Príliš si nespomínam na to, aké som mal z toho pocity, viem len, že tu bolo strašne veľa piesku. Nikdy som nič také nezažil, sotva som niečo videl,” rozpamätáva sa Nikita Mazepin, ktorý je jedným z dvoch pilotov so skúsenosťami z Losail. Tým druhým je Sergio Pérez.
“Rýchle zákruty budú testom pre krky jazdcov. Fakt, že som tu jazdil pred siedmimi rokmi, mi možno v prvých desiatich kolách pomôže. Potom sa ostatní dotiahnu,” zamyslel sa ruský mladík.
Obom pilotom by malo pomôcť, že v Haase už presne vedia, ako nastaviť ich monopost s označením VF-21. “Teraz ho už nastavujeme do dokonalosti, čo nás dostáva bližšie k ostatným,” vysvetľuje Schumacher. “Náš balík sa nezmenil od začiatku sezóny. Teraz mu už skrátka rozumieme lepšie, alebo lepšie chápeme, ako ho dostať do pracovného okna, do ktorého chceme. Vo všeobecnosti to máme ťažšie ako je to pri iných autách.”
V Sao Paule Haasu pomohol aj fakt, že pohonná jednotka nehrala takú dôležitú úlohu. “V Sao Paule šlo najmä o tom dostať sa do rytmu. To mám rád,” pousmial sa nemecký jazdec, ktorý však pred týždňom doplatil na kontakt s Kimim Räikkönenom a poškodené predné krídlo.
Zato Mazepin mal dobrú nedeľu a všimol si pozitívny trend. “V Brazílii to istotne platilo. A v Mexiku sme takmer dostihli Latifiho. Zabránila nám v tom len pomalá zastávka v boxoch.”
V Losail by sa Haas opäť mohol dotiahnuť na súperov z Grove. “Vyzerá to tak, že Williams má problémy, keď je veterno. To sa mi stalo počas mojej prehliadky trate.” V Katare je vietor na dennom poriadku. Dostať sa “do troch-štyroch desatín” k Williamsu by Mazepina potešilo. “Bol by to dobrý úspech pre auto, ktoré nebolo vyvíjané celú sezónu.”
Haas spravil len niekoľko významnejších zmien. Mick Schumacher dostal nové sedadlo, vďaka ktorému sa cíti “oveľa pohodlnejšie”. Ešte počas leta mu robilo drobné problémy, že v aute sedel vykrútený. Nikita Mazepin zas dostal nové šasi. Jeho staré bolo o čosi ťažšie ako Schumacherovo, čo malo Rusa stáť čas na kolo.