Verstappen: Je jasné, že so zadným krídlom Mercedesu sa niečo deje | Magazín F1 - F1online.sk

Verstappen: Je jasné, že so zadným krídlom Mercedesu sa niečo deje

Max Verstappen
zdroj: Red Bull Content Pool

Max Verstappen rovnako ako jeho šéf Christian Horner a vlastne celý Red Bull sa na monopost Mercedesu pozerá podozrievavým pohľadom, najmä na jeho zadnú časť. S tým súvisel aj piatkový incident, kedy sa Verstappen začal dotýkať zadného krídla na aute Lewisa Hamiltona. Podľa vlastných slov sa chcel bližšie prizrieť, prečo má Mercedes zrazu na rovinkách takú rýchlosť.

V kvalifikácii aj v šprinte si šli v Red Bulle oči vyočiť, keď zbadali, akú obrovskú výhodu má na rovinkách Mercedes. Nuž a v stajni červených býkov sú presvedčení, že niečo tam smrdí. Christian Horner opatrne naznačil, že má ísť o nepovolenú flexibilitu zadného krídla, nuž a potvrdzujú to aj správy nemeckého AMuSu, podľa ktorého bol sám Adrian Newey s dôkazmi za komisármi, a to už po prvom tréningu.

“Máme svoje podozrenia, že sa tam niečo deje,” ozrejmil Max Verstappen s odkazom na Mercedes. “Na začiatku roka sme všetci museli poupravovať svoje zadné krídla kvôli tomu, že sa zakláňali dozadu. A vyzerá to tak, že s ich hlavnou klapkou sa stále niečo deje, otvára sa to, a to im pomáha dosiahnuť vyššiu maximálku.”

Takže Verstappen v piatok neskúmal klapku DRS, ktorá nesplnila technické pravidlá? “Ja som sa len pozeral na zadné krídlo, je jasné, že sa tam niečo deje. Na videu bolo presne vidieť, čo som spravil. Pozeral som sa, o koľko sa v tom bode zadné krídlo prehýba.” Na tlačovej konferencii dal zbohom akýmkoľvek špekuláciám: “Nemalo to nič spoločné s DRS, ktoré skúmala FIA.”

Ako už Max Verstappen poznamenal, na jar tohto roka sa FIA rozhodla klepnúť po prstoch Red Bullu, ktorý využíval flexibilné zadné krídlo, a sprísnila záťažové testy. Dnes má, paradoxne, v tomto istom smere zneužívať pravidlá Mercedes, ktorý na jar proti tomuto protestoval.

V tejto oblasti sa preto veľa špekuluje o tom, čo spôsobilo, že zadné krídla Red Bullu RB16B a Mercedesu W12 generujú rôzne úrovne prítlaku a majú rozdielny odpor, vďaka čomu má Mercedes na niektorých tratiach výraznú výhodu z pohľadu maximálnych rýchlostí.

“Áno, samozrejme, že sa o tom hovorilo, a tiež je zrejmé, že sa treba na tieto veci ešte pozrieť, pretože od istej rýchlosti to vyzerá tak, že sa ich zadné krídlo ohýba,” podotkol Verstappen. “Na začiatku sezóny sme všetci museli trochu upraviť zadné krídla, ale vyzerá to tak, že u nich sa stále čosi prehýba. Preto som sa bol na to pozrieť.”

Nuž dúfajme, že tam Verstappen aj na niečo prišiel, pretože za túto informáciu zaplatil 50-tisíc eur. V sobotu večer si však z toho nič nerobil. Hoci túto pokutu bude musieť zaplatiť z vlastného vrecka, žartoval. Na sociálnych sieťach napríklad utrúsil, že v padoku vyhlási zbierku.

“Budú mať peknú večeru!” zasmial sa. “Dúfam, že si objednajú aj nejaké dobré víno. Je to dosť veľká pokuta, tak snáď budú mať peknú večeru, dobré a drahé víno. A môžu na tú večeru pozvať aj mňa, zaplatím za ňu!”

Nezaplatí pokutu za Verstappena Red Bull? “Budem ju musieť zaplatiť ja. Takže keď sa budem hrať FIFU, asi si budem musieť vystačiť s menším počtom herných bodov,” dodal so smiechom.

Možno vás zaujme

Komentáre