logo F1online.sk

Rossi hovorí o ďalších štrukturálnych zmenách, Brioviova budúcnosť vraj neistá

Esteban Ocon, Alpine, ilustračné
© Alpine Media
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík9. 11. 2021

Aká je budúcnosť tímu Alpine a automobilky Renault vo Formule 1? Asi sa dá objektívne povedať, že Francúzom sa v „efjednotke“ príliš nedarí, v roku 2017 skončila stajňa na celkovom šiestom mieste, potom dvakrát na piatom a teraz bojuje s AlphaTauri opäť o piate. Za svojim vlaňajším bodovým ziskom však dosť zaostáva.

Dlhodobé ambície stajne z Enstone sú určite vyššie. Francúzi sa preto chcú uistiť, že ku koncu nasledujúceho cyklu pravidiel už budú pravidelne vyhrávať. Skončiť tretí rok po sebe na celkovom piatom mieste vraj nie je v súlade s dlhodobými ambíciami francúzskej stajne.

„Nie, nie je to v súlade s tým, čo chceme,“ povedal v rozhovore pre Motorsport.com CEO Alpinu Laurent Rossi. „Určite chcem, aby tím bojoval o pódiá a víťazstvá ku koncu nasledujúceho cyklu pravidiel, teda v období rokov 2024/25, podľa toho, kedy zmena pravidiel príde.“

„Ak to však chceme dosiahnuť, musíme tím ešte trochu rozvinúť. Myslím, že stajňa sa v posledných rokoch dostala z deviateho na piate miesto, avšak posun na ďalšiu úroveň a stať sa najlepšími z najlepších a nie najlepšími zo zvyšku sveta, to bude chcieť ďalší vývoj.“

„Chcem, aby si tím udržal súčasné piate miesto (Alpine má momentálne 106 bodov rovnako ako AlphaTauri, pozn. red) a odmietam zosun na nižšie pozície. V tomto roku sme sa po prevádzkovej stránke mnoho naučili, čo je vždy plus. V budúcom roku to určite využijeme, no na posun z piateho na prvé miesto potrebujeme nabrať na svalovej hmote, preteky po pretekoch, sezónu po sezóne,“ dodal Rossi.

Súčasťou tejto ambície majú byť ďalšie organizačné zmeny. Vlani dostal padáka Cyril Abiteboul, čo v padoku málokoho prekvapilo. Alpine však nevymenoval žiadneho nástupcu, miesto toho predstavil novú štruktúru, ktorej nerozumejú snáď ani samotní šéfovia. Najdôležitejšie kompetencie sú dnes rozdelené medzi Laurenta Rossiho (CEO), Marcina Budkowského (výkonný riaditeľ) a Davide Brivia (pretekový riaditeľ). Technickú stránku zaisťujú Pat Fry ako technický riaditeľ pre šasi a Rémi Taffin ako šéf pre motory.

Takýto „triumvirát“ bez jednoznačného šéfa stajne je niečím unikátnym a vyvolal vlnu skepticizmu. Predsa len štruktúry štyroch tímov, ktoré sa momentálne nachádzajú pred Alpinom, vyzerajú o poznanie odlišne, čo určite nebude náhoda. Rossi však takúto štruktúru považuje za dobrú a funkčnú.

„Myslím si, že výsledky na trati hovoria samy za seba. Bodovať pätnásťkrát po sebe a víťazstvo v pretekoch nenaznačujú, že zo seba robíme hlupákov. Tento systém funguje dostatočne dobre na dosahovanie takýchto výsledkov,“ myslí si Rossi.

„Je to však správna organizácia, ktorá zvládne nasledujúce výzvy a posunie nás poradím? Nuž, to zhodnotím na konci sezóny. Najprv sa chcem uistiť, že skončíme na piatom mieste a tiež, že sa každý vo Viry a Enstone sústredí na vývoj nového auta pre nasledujúcu sezónu. Potom urobím rozhodnutie,“ povedal Rossi.

Medzitým sa objavili špekulácie o návrate Davide Brivia do MotoGP, odkiaľ vlani s veľkou pompou prestúpil do F1. Príchod jedného z najúspešnejších manažérov v dejinách MotoGP sa pre Alpine zdal ako veľký krok vpred, no tento Talian svojich francúzskych šéfov zatiaľ asi príliš nepresvedčil. Jeho možný odchod nepoprel ani sám Rossi, rozhodne sa vraj po sezóne.

„Pokiaľ ide o špekulácie o jeho návrate do MotoGP, tak môžem povedať jedine to, že svedčia o Davideho kvalitách. Všetci hovoria, že im tam chýba. Podľa mňa je to dôkaz jeho hodnoty. Jeho prínos po stránke jazdeckého manažmentu bol rozhodne veľký,“ priznal Rossi.

„Pokiaľ ide o jeho budúcnosť, tak presne ako u každého človeka v tíme, aj o ňom rozhodnem na konci sezóny. V tomto smere sa to nijak nelíši od kohokoľvek iného,“ dodal Rossi.

Aktualizované 14:22: Podľa francúzskeho Auto Hebdo má do tímu Alpine prestúpiť súčasný šéf Aston Martinu Otmar Szafnauer.