Piloti si pochvaľujú, že sa celú sobotu len nevyčkávalo, ale jazdilo | Magazín F1 - F1online.sk

Piloti si pochvaľujú, že sa celú sobotu len nevyčkávalo, ale jazdilo

Medical car
zdroj: Twitter/Mercedes-AMG F1

Potom, čo v sobotu predpoludním začalo pršať, to s tretím tréningom a kvalifikáciou vyzeralo zle-nedobre. Okrem hmly, ktorá bránila záchranárskemu vrtuľníku vzlietnuť, mala FIA obavy aj z podmienok na trati. Všade bolo plno vody, čo prispelo k zrušeniu tretieho tréningu, ale kvalifikácia sa napokon šla. Viacerí piloti to vnímajú veľmi pozitívne.

Inokedy to podľa Kevina Magnussena vedenie pretekov s bezpečnosťou preženie a kvalifikáciu či preteky reštartuje príliš neskoro. V sobotu to podľa neho trafili výborne, keď kvalifikáciu odštartovali po 46-minútovom čakaní.

“Podľa mňa by nám malo byť umožnené jazdiť v takýchto extrémnych podmienkach,” vyhlásil Kevin Magnussen, ktorý je veľkým zástancom odvážneho štýlu pretekania zo starej školy. “Nie je správne, že máme pneumatiky aj do extrémneho mokra a takmer nikdy ich nevyužijeme.”

“Dnes sme ich použili, pretože podmienky boli súce na pneumatiky do extrémneho dažďa. Je to dobrý balans. Nie je úplne dobré, ak sú červené vlajky vyvesené tak dlho, že keď naskočí zelená, tak okamžite ideme na intermediálky. V tom prípade bola tá časť víkendu prerušená pridlho. Alebo prerušiť jazdy, kým sú ľudia ešte na intermediálkach — dajte im najskôr šancu prejsť na gumy do dažďa,” komentuje pilot Haasu, ktorý do nedeľných pretekov vyštartuje z pätnásteho miesta za potrestaným Charlesom Leclercom.

“Keď už kvôli aquaplanningu neviete ísť ani rovno, tak je to, samozrejme, príliš. Ale nejaká mláka niekde na trati ešte neznamená, že treba vyvesiť červené vlajky. Myslím si, že nejakú tú mláku na trati už prežijeme. Jazdy treba zastaviť, keď je na celej rovinke jedna súvislá vrstva stojatej vody — vtedy vás chytá aquaplanning všade,” dodal Magnussen.

Jedným z problémov monopostov Formuly 1 počas dažďa je fakt, že generujú neuveriteľné množstvo vodnej triešte, cez ktorú prakticky nič nevidno. Na druhej strane tým však pomáhajú odviesť tisícky litrov vody preč z trate.

Carlos Sainz si preto myslí, že je lepšie, že sa jazdilo a štart Q2 či Q3 sa neposúval. “Myslím si, že keby kvalifikáciu pozastavili, trať by sa len zhoršovala a zhoršovala. Bolo by ťažšie sa na ňu vrátiť. Tieto autá sú veľmi dobré pri sušení trate. Starajú sa o to, aby sa na ňu voda nevracala.”

“Mňa to potešilo. Bolo to veľmi ťažké, veľakrát sa mi zablokovali predné kolesá, potom zadné kolesá, museli sme veľa improvizovať. Myslím si, že my ako piloti si to užívame najviac, pretože tu ide o prirodzený inštinkt,” zamyslel sa tretí najrýchlejší muž soboty.

Neprekvapí, že Lewis Hamilton ako novodobý kráľ dažďa bol tiež s rozhodnutím vedenia pretekov pokračovať spokojný. “Keď sme sa rozbehli, tak prvá časť kvalifikácie bola fajn. Potom sa to zhoršilo, ale teší ma, že nám dovolili zostať na trati. Boli sme na hrane, ale o tom je pretekanie.”

“Som rád, že nás o to neukrátili. Je to výnimočné a také náročné. Neviem, ako to vyzeralo na záberoch, ale toto sú jedny z najťažších podmienok, v akých jazdíme. Jeden okamih poľavenia z koncentrácie a ste mimo trať. Preto som vďačný,” doplnil.

Možno vás zaujme

Komentáre