logo F1online.sk

Hülkenberg pred testom v IndyCar: Vlak menom F1 už asi odišiel

Nico Hülkenberg
© Nico Hülkenberg/Twitter
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík23. 10. 2021

Jedna z veľmi populárnych postavičiek sveta Formuly 1 nám dáva svoje zbohom. Nica Hülkenberga čaká v pondelok test monopostu IndyCar stajne Arrow McLaren SP na okruhu Barber Motorsports Park. Nemecký pretekár opustil Formulu 1 v roku 2019, vlani zaskakoval na troch pretekoch v tíme Racing Point. V tejto sezóne sme ho v „efjednotke“ nevideli vôbec a už ho zrejme ani nikdy neuvidíme.

Hulk bol pred dvoma rokmi nútený opustiť tím Renault, ktorý angažoval Estebana Ocona. Nové miesto si nenašiel, a tak v roku 2020 pôsobil „len“ ako rezervný pilot. Pozitívne testy Sergia Péreza a Lancea Strolla mu umožnili naskočiť do kokpitu tímu Racing Point. Ako „rezervista“ pokračoval s Aston Martinom aj v tomto roku. Neprišla však žiadna šanca, takže je asi najvyšší čas, aby Nico dal Formule 1 definitívne „auf wiedersehen“.

Možno bude nasledovať kroky Romaina Grosjeana do americkej série IndyCar. Už v pondelok ho čaká test s McLarenom, ktorý však pre budúcu sezónu nemá žiadnu voľnú sedačku. Tie obsadili Pato O’Ward a Felix Rosenqvist. McLaren však na niektorých podujatiach sezóny 2022 nasadí aj tretí monopost, od roku 2023 chce s tromi autami absolvovať kompletný ročník.

„Samozrejme, že sa teším. Keď tak nad tým premýšľam, za volantom som nesedel už asi rok – naposledy vlani na Nürburgringu,“ povedal Hülkenberg, ktorého cituje Motorsport.com. „Teším sa a cítim, že moja pravá noha na to ešte dokáže šliapnuť. Sledoval som niekoľko posledných podujatí IndyCar a moje srdce určite patrí pretekom vo formulách. Návrat do F1 sa neuskutoční, takže hľadáte tú najlepšiu alternatívu. IndyCar je určite zaujímavá možnosť.“

Romain Grosjean urobil v tejto sezóne skvelý dojem a pritiahol na IndyCar pozornosť ľudí pôsobiacich v Európe. Francúzsky pretekár sa v budúcom roku stane tímovým kolegom Coltona Hertu a Alexa Rossiho v mocnom tíme Andretti Autosport. Do Ameriky sa chystajú aj mladíci Christian Lundgaard a Callum Ilott.

„Nie, Romain ma k tomuto kroku neinšpiroval. Bola to moja túžba jazdiť vo formulách na čo najvyššej úrovni. Tieto autá sú dosť cool a preteká sa tam dobre. Vyzerá to zábavne,“ hovorí Hulk.

Ten dva roky čakal na šancu vrátiť sa do Formuly 1. Tá napokon neprišla, no túžba pretekať je stále silná. Kontrakt v IndyCar ešte nie je podpísaný a nie je to ani zďaleka hotová vec, no je omnoho bližšie než zmluva s tímom F1.

„Musím byť realistický. Tento vlak už asi odišiel,“ hovorí Hülkenberg na margo Formuly 1. „Je to tak, ako to je. Ako jazdec ste nejakým spôsobom súčasťou rozhodovacieho procesu, no samotné rozhodnutia robia tímy. A rozhodovanie niektorých tímov je diskutabilné.“

„Situácia vo Formule 1 je v súčasnosti trochu zaujímavá. Mám pocit, že desať alebo dvanásť najlepších jazdcov tam má naozaj vysoké kvality a sú to špičkoví piloti. Tá druhá polovica už takú kvalitu nemá, minimálne nie takú ako kedysi. Plus tam hrá rolu niekoľko ďalších faktorov. Sledovať to je pre mňa trochu smutné, ale tak to skrátka je,“ dodal Hülkenberg.