logo F1online.sk

Ferrari pred zvyškom víkendu: Podstatné budú pneumatiky a pretekové tempo

Charles Leclerc
© Twitter/Scuderia Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík23. 10. 2021

Ferrari vstupuje do amerického víkendu odhodlané opäť odkrojiť z náskoku McLarenu na treťom mieste Pohára konštruktérov. Scuderii hrajú do karát problémy motorov Mercedes so spoľahlivosťou. Na druhej strane, COTA je vysokorýchlostný okruh, kde môžu tímy s agregátmi Mercedesu využiť ich plný potenciál. Záležať bude na detailoch.

Medzi Ferrari a McLarenom je to opäť veľmi tesné. Podstatné bude pretekové tempo, hospodárenie s pneumatikami a tiež vyhýbanie sa čo i len drobným chybám. Oba tímy začali víkend pomerne hladko.

„Prvý tréning bol veľmi dobrý, najmä jazdy s menším množstvom paliva. Potom druhý o trochu menej pozitívny po stránke kvalifikačných simulácií, ale tie pretekové vyzerajú dobre. To je pred nedeľou najdôležitejšie,“ povedal pilot Ferrari Charles Leclerc.

„Stále nám tu a tam niečo chýba, ale táto trať je veľkou výzvou a treba nájsť ten správny balans medzi kvalifikáciou a pretekmi.“

„Teploty nám to neuľahčujú. Máte prvý sektor, v ktorom sa cítite veľmi dobre, no potom príde tretí, v ktorom je pocit naopak veľmi zlý, pretože pneumatiky už nie sú v správnom pracovnom okne. Sobota teda bude o hľadaní toho správneho kompromisu, byť o niečo konzervatívnejší v prvom sektore a pošetriť si trochu toho tempa do tretieho,“ dodal Leclerc.

Podobne ako Charles, aj jeho tímový kolega Carlos Sainz sa v oboch voľných tréningoch umiestnil v najlepšej desiatke. Veľmi podobnú bilanciu však mali v piatok v Austine aj piloti McLarenu. Pred zvyškom víkendu tak zostáva všetko otvorené.

„Auto nebolo v prvom tréningu úplne jednoduché zvládnuť kvôli hrboľom. Pred druhým sme však urobili zmeny v nastavení a podarilo sa nám to o dosť vylepšiť. V druhom tréningu som teda bol spokojnejší, aj keď to pri pohľade na časy nevyzerá,“ povedal Sainz.

„Práca na nastavení dnes v noci bude zameraná na optimalizáciu pretekového tempa, pretože nedeľa je veľmi dôležitá. V Austine sa dá predbiehať, byť rýchly na jedno kolo vám teda veľmi nepomôže,“ dodal Sainz.