logo F1online.sk

Binotto: So starým hybridom by sme skončili o dve priečky nižšie

Carlos Sainz
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala11. 10. 2021

Štvrté a ôsme miesto, náskok McLarenu v šampionáte okresaný na 7,5 bodu. Ferrari môže považovať turecký víkend za úspešný i napriek tomu, že v Leclercovom prípade azda mohlo stiahnuť aj po lepšom výsledku. Nebyť však vylepšenej pohonnej jednotky, Monačan by neskončil ani štvrtý, myslí si Mattia Binotto.

Charles Leclerc dostal vylepšenú pohonnú jednotku už pred dvoma týždňami v Soči. Na rozdiel od Sainza tak už mohol naplno využiť jej prednosti bez toho, aby musel štartovať z chvosta poľa. A pomohlo mu to, hoci Binotto opakuje, že výkonnostné zisky v tejto sezóne nie sú top prioritou.

“Naším najdôležitejším cieľom za tým, že sme nový systém predstavili už v tomto roku, je nazbierať skúsenosti pre budúcu sezónu,” zdôrazňuje Mattia Binotto. “Ale prináša nám to aj také výhody, ktoré nevieme kvantifikovať časom na kolo. Pomáha nám pri súbojoch. Keby sme mali staré komponenty, pravdepodobne by sme skončili o dve pozície nižšie.”

Aj Carlos Sainz sa po pretekoch usmieval, keď padla reč na pohonnú jednotku. Načasovanie penalizácie schvaľuje. “Toto boli perfektné preteky na ten trest. Čím skôr predstavíme vylepšenie, tým dlhšie budeme z neho profitovať. Pomôže nám to priblížiť sa k McLarenu na tratiach, ktoré im vyhovujú, a navýši to náskok na našich tratiach. Nová pohonná jednotka určite zohrala svoju úlohu pri mojej stíhacej jazde.”

Ferrari stále presne nevysvetlilo, čo nová pohonná jednotka prináša. Hovorí sa o miniaturizácii elektrickej časti, čo bude mať v budúcej sezóne vplyv na aerodynamiku auta, rovnako redukcia hmotnosti batérie, čo zas pomôže pri hľadaní správneho balansu. Najdôležitejšie sú však výkonnostné zisky, ktoré je už podľa konkurencie badať. Súperi si všimli, že na rovinkách Ferrari prepína pohonnú jednotku do režimu nabíjania neskôr ako súperi.

Sainzovi sa z poslednej priečky podarilo dostať až na bodované ôsme miesto. Nebyť zbabranej zastávky v boxoch, ktorá trvala až 8,1 sekundy, mohol dopadnúť aj lepšie. Počas pitstopov totižto prišiel o dve miesta a spadol tesne za Ocona, za ktorým sa trápil osem kôl.

“Samotná zastávka sa časovo pohybovala na normálnych hodnotách,” vysvetľuje Binotto. “Ale signál z pištole nedorazil do systému. Preto nedostal zelenú. Musíme vyšetriť, čo sa tam stalo.”

A za zamyslenie stojí tiež stratégia Charlesa Leclerca. Nepripravil sa neskorou zastávkou o možné pódium? Podľa šéfa tímu nebolo rozhodnutie, ku ktorému dospeli stratégovia a Leclerc, jednoznačne chybné. “Z Carlosových pneumatík sme vedeli, koľko je na nich ešte gumy. Mali sme teda dôvod veriť, že Charlesovi by sa mohlo podariť odjazdiť celé preteky. Na konci sme však doplatili na tú rýchlosť, pretože trať neustále osychala.”

Mattia Binotto v Rusku a Turecku chýbal podobne, ako vynechá preteky v Mexiku a Brazílii. Venuje sa vývoju budúcoročného auta, ktorý sa dostáva do kriticky dôležitej fázy. A hoci nebol v Istanbule osobne prítomný, tím stále koordinoval.

A pred zvyškom sezóny má jasnú ambíciu. “Poviem to jasne. Naším cieľom je tretia priečka,” avizuje Binotto narážajúc na konštruktérsky šampionát. Tretie miesto určite Scuderiu nenaplní spokojnosťou, no súboj s McLarenom jej pomôže. “Našu stajňu to naučí pracovať pod tlakom a s jasne definovaným cieľom.” Ferrari sa dôkladne pripravuje na novú éru.