logo F1online.sk

Schumacherovi Haas konečne opravil sedačku, priniesla mu šťastie

Mick Schumacher
© Twitter/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík10. 10. 2021

Mick Schumacher a jeho sedačka. Na túto epizódku si určite mnohí z vás spomenú. Po skončení Veľkej ceny Francúzska sa pilot Haasu a jeho dobrý kamarát Sebastian Vettel stretli pri kokpite nemeckého pretekára a o niečom tam horúčkovito diskutovali. Napokon vysvitlo, že Schumacher nemá v aute ideálnu polohu.

Mick neskôr priznal, že jeho postava je trochu asymetrická. Celú kariéru preto bojuje s posedom za volantom. Výnimkou nie je ani Formula 1. Schumacher za volantom sedel trochu skrútený a nemal úplne ideálnu polohu. V tíme to začali riešiť, no dodanie nového sedadla trvalo až do októbrovej Veľkej ceny Turecka. Tam sa Mick blysol, keď svoj Haas dostal do druhej časti kvalifikácie.

„Mám tu nové sedadlo, takže možno mi prinieslo šťastie,“ povedal spokojný Schumacher po kvalifikácii. „Necháme si ho a snáď to bude dobré.“

Pritom to mohlo byť ešte lepšie. Mick si totiž ani v Q2 nepočínal vôbec zle. Musíme pritom vziať do úvahy, že jeho najrýchlejšie kolo bolo kvôli žltým vlajkám skompromitované. Schumacherovi taktiež po Q1 nezostali „na sklade“ žiadne čerstvé softy a musel použiť už trochu opotrebovanú sadu. Chyby Georgea Russella či Estebana Ocona mu mohli pomôcť posunúť sa poradím vyššie. Od desiateho Landa Norrisa delilo Micka presne 558 tisícin sekundy.

„Keď uvážime chybu Georgea v poslednej zákrute – pritom mal rozbehnuté veľmi dobré kolo – tak ťažko povedať, kam som sa ešte mohol posunúť. Myslím si, že posledné kolo mohlo byť tak o dve alebo tri desatiny rýchlejšie čisto len po jazdeckej stránke. Neviem, ako veľmi trať zrýchľovala, no určite tam bol priestor na zlepšenie,“ povedal Schumacher.

A trať zrýchlila naozaj dosť. Teoreticky sa mohol Mick zlepšiť aj o štyri desatiny, čo by stačilo na Estebana Ocona a jeho dvanáste miesto. Strata na jedenásteho Sebastiana Vettela bola presne 405 tisícin sekundy.

„Neviem, či postup do Q3 bol reálne možný. Taký Júki Cunoda musel využiť softy a naša rýchlosť nebola oveľa horšia. Takže ktovie, možno to nebolo nemožné,“ povedal Mick.

„Nemali sme k dispozícii žiadne čerstvé pneumatiky, takže sme nedokázali urobiť taký veľký krok, aký sme dúfali,“ dodal nemecký mladík.