logo F1online.sk

Po “čudnej” nehode v tréningu Sainz stratil sebadôveru

Carlos Sainz
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala12. 9. 2021

Šprintová kvalifikácia nebola pre Carlosa Sainza najpríjemnejšou časťou víkendu. Španiel si ju vôbec neužil, veľkú časť z nej tŕpol, či sa nezopakuje scenár z druhého tréningu, v ktorom záhadne stratil kontrolu nad svojím autom a tvrdo havaroval. Sainz len pomaly nachádzal stratenú sebadôveru.

Carlos Sainz mal v druhom tréningu ťažkosti vo Variante Ascari, kde ho uprostred zákruty začala predbiehať zadná časť auta. Neskončilo sa to inak ako nehodou, po ktorej mali mechanici čo robiť, aby auto opravili pred zvyšnou časťou sobotňajšieho programu.

“Bál som sa, že sa poškodilo šasi,” priznal Carlos Sainz po šprinte, v ktorom obsadil siedme miesto za kolegom Charlesom Leclercom. “Ak mám byť úprimný, po tej nehode som nemal veľkú sebadôveru. Kontrolu nad autom som stratil takým zvláštnym a nečakaným spôsobom, keď som na to ani netlačil, že moja sebadôvera dostala poriadnu ranu.”

“Potom v šprintovej kvalifikácii som si doprial čas na to, aby som si tú sebadôveru opäť vybudoval a šiel som na to krôčik po krôčiku. Podarilo sa mi obnoviť si ju a do nedele budem vstupovať o čosi motivovanejší,” ubezpečuje rodák z Madridu.

Po tréningovej nehode Sainz musel zamieriť do lekárskeho centra hneď dvakrát. Medzitým sa v garáži snažili zistiť, čo sa vlastne v strede zákruty stalo. Na nič neprišli. Sainzove problémy veľmi pripomínajú minuloročné opakujúce sa hodiny Sebastiana Vettela, ktorý si ich takisto nedokázal vysvetliť.

“Zbadať niečo na dátach je veľmi ťažké, rovnako tak si to vysvetliť. Je to jeden z tých zvláštnych momentov, ku ktorému sa budem zrejme vracať po zvyšok môjho života uvažujúc o tom, čo sa tam vlastne stalo,” vysvetľuje Carlos Sainz. “Je to zvláštne, a toto nie je prvýkrát, čo sa mi to s týmto autom udialo. Párkrát mi už takto zadná časť ušla. Pravdepodobne sa tu deje niečo, čo ešte celkom necítim.”

Vo Variante Ascari mal rešpekt v rámci celého šprintu. “Stále na to tlačím, snažím sa byť rýchly. Tie preteky mi určite pomohli trochu si opraviť tú sebadôveru a pokúsiť sa pochopiť, čo sa deje. Ale v ôsmej, deviatej a desiatej zákrute som bol celé preteky slabý. Cítil som, že auto nie je podo mnou celkom isté.”

“Ešte nikdy som tam nezažil takú chvíľu, nikdy som tam nehavaroval, takže bolo to zvláštne. Počas celého víkendu som sa tam trápil so zadnou časťou, ale nečakáte, že vám ustrelí zadná časť v strede zákruty tak ako mne.” Na programe bude aj úvaha o tom, či by nebolo vhodné mierne upraviť jazdecký štýl: “Musíme to pochopiť, najmä ja sa na to musím pozrieť a zistiť, či viem lepšie porozumieť zadnej časti, získať v strede zákruty lepší cit pre zadnú nápravu. Pretože toto nebolo prvýkrát.”

“V tomto aute je to na hrane, zadok je niekedy v strede zákruty trochu rozhádzaný, a tam som párkrát stratil kontrolu nad autom. Cítim, že na nájazdoch do zákrut viem na auto zatlačiť, ale v strede zákruty ma to prekvapuje. Musím sa na to pozrieť,” doplnil Sainz.

Súvisiace články