logo F1online.sk

Podľa Bergera nie je dobré, keď má všetko na starosti Binotto

Sebastian Vettel, Mattia Binotto, Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala10. 7. 2020

Ferrari sa v porovnaní s konkurenciou ďaleko neposunulo, práve naopak. Momentálne nemá Mercedes ani len na dohľad. Pre Gerharda Bergera je to jasné znamenie, že sa musí niečo vo Ferrari zmeniť. Má to byť štruktúra tímu.

O tom, že Mattia Binotto bol človek na správnom mieste, keď bol technickým riaditeľom Ferrari, neboli pochybnosti. Následne však na pozícii šéfa tímu nahradil Maurizia Arrivabeneho a jeho kompetencie a povinnosti dramaticky narástli. Rovnako ako kritika jeho práce.

“Mattiu mám rád, na mojich autách pracoval ako inžinier. Je to milý, chytrý a dobrý chlapík,” pochválil Gerhard Berger šéfa Scuderie, no pozrel sa aj na druhú stranu mince: “Ferrari má na vedúcej pozícii po technickej stránke, po politickej stránke a aj po stránke strategickej Binotta. Keď si porovnáte Ferrari s Red Bullom, tak vidieť rozdiel. Oni majú mimoriadne kompetentného Christiana Hornera, ďalej Adriana Neweyho, ktorý je vo svojej oblasti géniom, nuž a potom Helmuta Marka, žraloka so všetkými potrebnými skúsenosťami z motoršportu.”

“V Mercedese je to o tom istom. Andy Cowell, Niki Lauda, Toto Wolff. Všetci posúvali tím dopredu súčasne. Politicky, technicky aj inak. Uvažujem preto, či je štruktúra Ferrari dostatočne pevná,” pokračoval 60-ročný Rakúšan a víťaz desiatich veľkých cien F1.

Za čias najväčšej slávy Ferrari fungovalo podobne ako dnes Mercedes. “Vždy to tak bolo, dokonca aj keď sa vrátite do čias Jeana Todta vo Ferrari. Z politického hľadiska bol veľmi šikovný. Neustále šiel na maximum a robil všetko možné. Zabezpečoval, aby Japonci pracovali na pneumatikách, vtedy sme mali Bridgestony, a podobné veci.”

“Mali aj Rossa Brawna. Fantastického a šikovného chlapíka. A tiež Roryho Byrna, jedného z najlepších inžinierov, akí kedy boli vo Formule 1. A potom Michael Schumacher. Vidíte, je to o takejto skupine ľudí, ktorá spraví z tímu víťaznú stajňu,” vyhlásil Berger.

Z krátkodobého hľadiska by Ferrari najviac pomohlo, keby sa pozviechalo z motorových problémov, ktoré sa vyskytli po kontrole zo strany FIA. Priestoru však nemá veľa, keďže vývoj je v tejto oblasti značne obmedzený. Gerhard Berger nepochybuje o tom, že tieto dve veci sú prepojené.

“Všetci vieme, že vlani tam nebolo všetko v poriadku. FIA s nimi uzavrela tajnú dohodu, takže nevieme presne, na čo prišli,” pokračoval Berger. “Bolo však vysvetlené, že našli niečo, čo nebolo legálne. Preto si myslím, že výsledky VC Rakúska sú aj dôsledkom tohto. Sú takmer o sekundu pomalší ako vlani, platí to aj o ostatných tímoch s motormi Ferrari.”

Súvisiace články