logo F1online.sk

Koniec jednej éry. Kimi Räikkönen sa definitívne lúči s Formulou 1

Kimi Räikkönen
© Twitter/Alfa Romeo
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík1. 9. 2021

Drahá formulová rodina, lúčime sa s jednou z najvýznamnejších osobností tohto športu v posledných dvoch dekádach. Kimi Räikkönen sa po tejto sezóne rozlúči s kráľovnou motoršportu. V oficiálnom oznámení hovorí o konci vo Formule 1, nie o definitívnom ukončení kariéry v motoršporte.

Končí sa skvelá kariéra skvelej a milovanej formulovej osobnosti. Kimi Räikkönen sa po tejto sezóne rozlúči s Formulou 1 ako majster sveta, rekordér v počte odjazdených veľkých a nezameniteľná osobnosť, ktorá bola dvadsať rokov tvárou celého sveta motoršportu. Svojou povahou a autentickým vystupovaním patril k najobľúbenejším pretekárom, akých sme vo Formule 1 mali.

„Je to tak. Toto je moja posledná sezóna vo Formule 1,“ potvrdil Räikkönen. „Toto rozhodnutie som urobil ešte minulú zimu. Nebolo to jednoduché rozhodnutie, ale po skončení sezóny príde čas na nové veci.“

„Tento ročník sa síce ešte neskončil, ale chcem veľmi poďakovať mojej rodine, všetkým mojim tímom, každému kto bol súčasťou mojej kariéry a hlavne, všetkým vám úžasným fanúšikom, ktorí ste mi počas tých rokov fandili.“

„S Formulou 1 síce končím, ale je toho ešte veľa, čo chcem v živote zažiť a užiť si. Uvidíme sa. S pozdravom, Kimi,“ končí stanovisko Icemana.

Toto oznámenie prichádza v čase, keď sa začalo špekulovať o budúcom jazdeckom zložení Alfy Romeo a možnom nadviazaní spolupráce medzi Sauberom a Mercedesom. Tieto špekulácie však teraz nechajme tak a aspoň krátko si pripomeňme Icemanovu kariéru.

Do Formuly 1 vstúpil v roku 2001 s tímom Sauber ako neznámy mladík s minimom skúseností z formulových sérii. Hneď v prvých pretekoch však dokázal zabodovať a rýchlo na seba strhol pozornosť aj tých najväčších. Hneď v roku 2002 sa presunul do mocného McLarenu, kde nahradil krajana Miku Häkkinena a náhrada to bola viac ako obstojná. Už v roku 2003 bojoval o titul, ktorý mu unikol len o dva body. Ďaleko nebol ani v roku 2005, no aj vtedy skončil v celkovom poradí druhý.

Jeho najväčší úspech prišiel v roku 2007, kedy prestúpil do Ferrari a dokonalo potvrdil príslovie „kde sa dvaja bijú, tretí vyhráva“. Dve veľké ceny pred koncom boli Kimiho šance na titul v podstate už len matematické, avšak oba preteky vyhral a dvojici Alonso – Hamilton zostali v McLarene len oči pre plač. Bol to jeden z najpamätnejších a najtesnejších súbojov o titul a Kimi je dodnes posledným pilotom Ferrari, ktorý ho s týmto tímom získal.

Na konci sezóny 2009 sa s Formulou 1 rozlúčil po prvýkrát a dva roky skúšal šťastie v rely a dokonca aj v americkej sérii NASCAR. Vďaka tomu znovunadobudol vášeň pre pretekanie, ktorá z neho v roku 2009 vyprchala. Pred sezónou 2012 oznámil návrat s tímom Lotus. Netrvalo dlho a presvedčili sme sa, že starý dobrý Kimi je späť. Nemal to najlepšie auto, ale dokázal dvakrát vyhrať.

Na počiatku hybridnej éry znovu spojil svoju budúcnosť s Ferrari, kde odjazdil päť sezón. Spolu so Sebastianom Vettelom sa neúspešne pokúšali vrátiť titul späť do Maranella. Na konci roka 2018 Scuderia oznámila, že Kimiho v tíme nahradí mladý Charles Leclerc. Špekulovalo sa, že Iceman z Formuly 1 odíde po druhýkrát, tentoraz definitívne, nestalo sa. Kimi sa rozhodol vrátiť ku koreňom a strávil ešte dva roky v Hinwile s tímom Alfa Romeo, kde svoju veľkolepú cestu začal a aj skončil.

Súvisiace články