logo F1online.skF1online.sk

Aitken sa po ťažkej nehode dáva do poriadku, návrat do práce je na pláne budúci mesiac

Nehoda Jacka Aitkena
© Screenshot
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík12. 8. 2021

Rezervný jazdec Williamsu Jack Aitken sa necelé dva týždne po veľmi tvrdej nehode na 24-hodinovke v Spa dáva do poriadku. Britsko-kórejský pretekár v tejto sezóne kombinuje povinnosti rezervného pilota s GT-čkami, ktoré však teraz musia počkať.

Aitken nezvládol počas pretekov v Belgicku prejazd sekciou zákrut Eau Rouge a Raidillon, narazil do bariéry, od ktorej sa odrazil priamo do cesty svojim súperom. Tí nemali šancu vyhnúť sa jeho Lamborghini Hurácan GT3 Evo a do Aitkena postupne narazili Franck Perera, Kevin Estre a Davide Rigon. Jack utrpel pri desivej nehode, ktorá pripomínala tragické udalosti zo Spa 2019, viacero poranení, vrátane zlomeniny kľúčnej kosti a stavca.

„Cítim sa celkom dobre. Mám za sebou návštevy u špecialistov a dostal som niekoľko cenných informácií, čo mi pomohlo,“ povedal Aitken, ktorého cituje Autosport.

Jack ešte nevie, kedy sa bude môcť vrátiť do auta alebo do továrne Williamsu. Je jasné, že nestihne preteky GT World Challenge v Brands Hatch a na Nürburgringu, ktoré sa konajú na prelome augusta a septembra. Cieľom však je stihnúť podujatie vo Valencii na konci septembra. Od Williamsu má tiež prisľúbenú jazdu v prvom voľnom tréningu.

„Snažím sa vrátiť čo najskôr, určite ešte v tejto sezóne. Podujatia tesne po letnej prestávke zrejme nestihnem, verím však, že koncom septembra by som už mohol znovu pretekať,“ hovorí Aitken.

„Williams sa ma už pýtal, kedy sa budem môcť vrátiť na simulátor, keďže pre nich odvádzam množstvo dobrej práce. Teraz však nie som schopný pracovať, takže som im povedal, že by som sa mohol vrátiť niekedy koncom septembra. Bavím sa s nimi aj o tom, kedy nasadnem do ich monopostu v rámci prvého voľného tréningu. Bude to záležať aj od konečnej podoby kalendára. Pravdepodobne to pripadne na niektoré podujatie na konci roka. Určite chcem byť čo najskôr fit, ak by náhodou potrebovali rezervného pilota,“ povedal Aitken.

Ten napriek veľmi tvrdému nárazu neutrpel žiadne výpadky pamäti. „Spomínam si na všetko, pretože som z nehody vyviazol bez poranenia hlavy alebo niečoho podobného. Po náraze som cítil drobné závraty, ale to je všetko.“

„Maršali ma za auta vytiahli veľmi rýchlo, čo je skvelé. Povedal som im, že mám bolesti chrbta a oni hneď vedeli, ako ma treba dostať von. Spomínam si, že jeden z nich na mňa kričal, nech zostanem pri vedomí. Nemal som veľmi na výber, aj keď v jednom momente som sa cítil ospalo. Postarali sa o mňa naozaj skvelo,“ pochválil prácu maršalov Aitken.

„Pri spätnom pohľade si viem vybaviť každú jednu sekundu. V danom momente sa však všetko zomlelo veľmi rýchlo. Stratil som kontrolu uprostred Eau Rouge, snažil sa to vyrovnať, ale prehnal som to a uvedomil si, že to skončí tvrdým a takmer čelným nárazom do bariéry. Hneď po prvom náraze som pocítil bolesť v chrbte a vzápätí do mňa zozadu narazil Franck Perera. Nasledovali ďalšie rany od Kevina Estreho a Davida Rigona, ktoré ma poslali do bariéry,“ opísal incident zo svojho pohľadu Aitken.

„Viete, že ste na vrchole Eau Rouge a že za vami sa rúti množstvo áut. Modlíte sa, aby sa auto nezastavilo uprostred trate a zároveň, aby sa zastavilo čo najskôr. Keď sa prach a trosky usadili, videl som, že z auta nezostalo v podstate nič. Ostatní začali spomaľovať a ja som sa mohol trochu uvoľniť,“ dodal Aitken.

Súvisiace články

Diskusia