logo F1online.sk

Prečo komisári zmenili rozhodnutie týkajúce sa Hamiltona?

Lewis Hamilton
© Mercedes
Ladislav Király
Ladislav Király6. 7. 2020

Lewis Hamilton v kvalifikácii na Veľkú cenu Rakúska nespomalil pod žltými vlajkami, ale komisári ho najskôr oslobodili. Štyri hodiny po incidente vyniesli verdikt, podľa ktorého sa trestať nebude.

Krátko pred nedeľným štartom pretekov však prišli informácie o tom, že Red Bull sa voči tomuto rozhodnutiu odvolal. Ako sa ukázalo, tím disponoval novými dôkazmi, konkrétne zábermi z 360-stupňovej kamery z Hamiltonovho auta. Na prvý pohľad bolo dosť zvláštne, že komisári v sobotu tieto dôkazy nemali k dispozícii.

Keď sa v nedeľu začali prípravy na štartovom rošte, odrazu sa ukázalo, že pomocníci Lewisa Hamiltona sa radia až k piatej priečke. Ihneď začalo byť jasné, že Angličan bol napokon potrestaný, aj keď v tej chvíli sme ešte oficiálne vyjadrenie FIA nemali. Ak ste sledovali náš live prenos, prípadne náš Facebook, vedeli ste to v zásade okamžite.

Lewisa Hamiltona zjavne potrestali! Tu je pohľad na štartový rošt a na druhom mieste je výbava pre Verstappena….

Uverejnil používateľ F1online.sk Nedeľa 5. júla 2020

„Prostredníctvom sociálnych sietí sme sa dozvedeli o inom uhle kamery,“ prezradil šéf Red Bullu Christian Horner. „A 360-stupňová kamera veľmi jasne ukázala, že prešiel okolo žltej svetelnej tabule.“

Trest bol podľa Hornera napokon správny, veď v minulom roku na niečo podobné doplatil aj jeho pretekár Max Verstappen, ktorý takto prišiel o mexickú pole position. „Povedali nám, že tieto zábery predtým nevideli. Z nejakého dôvodu k ním nemali prístup, prípadne si kameru len nepozreli,“ čudoval sa Horner. „Keď si to však pozreli, odrazu bolo rozhodnutie celkom jasné.“

Na situáciu následne zareagoval aj riaditeľ pretekov Michael Masi. „Keď sme robili prvotné rozhodnutie, nemali sme palubné zábery z Lewisovho auta,“ priznal na tlačovke po pretekoch. „Red Bull nás na to upozornil dosť neskoro pred pretekmi, keď prišiel so správou, že majú dodatočné dôkazy.“

Problém bol vraj v tom, že 360-stupňová kamera produkuje obrovské množstvo dát a jej zábery nie sú z áut vysielané „na priamo“. Vždy sa počká, kým sa auto vráti do boxov a dáta sú stiahnuté až následne. Masi vraj už oslovil ľudí z FOM, ako by sa k tomuto materiálu bolo v budúcnosti možné dostať o niečo skôr.

„Treba to stiahnuť z auta, spracovať a podobne,“ potvrdil s dodatkom, že preto k týmto informáciám nemá prístup v reálnom čase a následne ujasnil ešte jednu vec: „Mylne sa hovorilo o tom, že zo strany Red Bullu prišiel nový protest, ale toto nebol protest. Len nám položili otázku, či je to dostatočne významný nový dôkaz.“

Komisári uznali, že ide o významný nový dôkaz, respektíve element a opäť otvorili vyšetrovanie. „Ak by tie nové zábery mali už v sobotu, tak by prišli k rovnakému rozhodnutiu, ako napokon spravili až pred pretekmi,“ dodal Michael Masi.