logo F1online.skF1online.sk

Hamilton neverí, že by ho chcel Bottas úmyselne pribrzdiť

Lewis Hamilton a Valtteri Bottas
© Mercedes
Ladislav Király
Ladislav Király6. 7. 2020

Lewis Hamilton bol v záverečnej fáze Veľkej ceny Rakúska ako na ihlách. Jazdil síce na druhom mieste, avšak vedel, že k jeho finálnemu času bude prirátaných päť trestných sekúnd. Potreboval teda zrýchliť a pred súpermi si vybudovať dostatočný náskok, čo sa mu však nepodarilo.

Problém bol v tom, že tesne pred ním jazdil jeho kolega Valtteri Bottas, ktorý nemal záujem byť prehnane rýchly. Išiel si len toľko, čo potreboval. Nuž a v konečnom dôsledku to veľmi pomohlo Landovi Norrisovi, ktorý sa famóznym posledným kolom dostal na 4,8 sekundy za Hamiltona a vytlačil ho z pódia.

„Na niečo také by som ani nepomyslel,“ odpovedal Hamilton na otázku, či ho mohol Bottas úmyselne brzdiť. „Viem, že nič také by nespravil. Je to čistokrvný pretekár a vyhrať chce zaslúžene.“

Podobné úvahy veľmi rázne odmietol aj samotný Bottas: „Dostal som správu o jeho päťsekundovom treste. Na trati boli aj dvojité žlté vlajky, takže pochopiteľne som musel trochu zvoľniť. Mám pocit, že niektorí jazdci spomalili menej a preto sa dotiahli. My sme však boli pomalší aj preto, lebo sme nemohli využívať obrubníky.“

„Išlo mi hlavne o to, aby som to dotiahol do cieľa a aby som vyhral, nechcel som príliš veľa riskovať. Na druhej strane som v rámci stanovených limitov išiel tak rýchlo, ako sa dalo. To, že dostal päťsekundový trest, nie je moja vina,“ dodal Fín.

Hamiltona celkovo mrzela iná skutočnosť, ktorou bol prvý výjazd safety caru. Ten mu totiž zničil strategické snahy, ktorými chcel Bottasa zdolať. Plánoval staviť na inú pneumatikovú stratégiu, ibaže po výjazde bezpečnostného vozidla táto možnosť padla. Do boxov musel prísť spolu s Bottasom a obaja dostali tvrdé zmesi, s ktorými to mali dotiahnuť až do cieľa.

Jediným pretekárom, ktorý dostal mediumky, bol Sergio Pérez a v závere mal s nimi značné problémy. Hamilton ich však chcel tiež. „Skutočnosť je taká, že na to, aby ste na tomto okruhu predstihli auto jazdiace pred vami, vždy chcete skúsiť opačnú stratégiu.“

„V tíme, ako je ten náš, má prvé auto v boxoch vždy prioritu. Ak dostaneme obaja rovnaké gumy, tak na trati uviazneme jeden za druhým. A to hlavne tam, kde sa predbieha veľmi, veľmi ťažko. Na to, aby som mohol bojovať s autom predo mnou, by som potreboval výhodu možno ôsmich desatín sekundy. Bolo mi teda jasné, že s rovnakými pneumatikami takmer určite skončím za ním.“

„Safety car mi to dosť pokazilo, pretože pôvodne som chcel svoj prvý stint čo najviac natiahnuť a potom zájsť pre iné pneumatiky, ako on. Chcel som zariskovať,“ skonštatoval Lewis Hamilton, ktorý priznal, že cestou do boxov svoj tím neinformoval o túžbe ísť inou stratégiou ako Bottas.

„Nevedel som, aké gumy nám plánujú dať. Nepremýšľal som o tom, ale predpokladal som, že nám dajú hardy. Ešte bolo pred nami veľa kôl a z hľadiska dlhšej vzdialenosti boli tvrdé zmesi najlepšie. Ako som povedal, rád riskujem. Tentoraz som ich však k ničomu nevyzýval. Na trať vyšlo safety car a myslel som na iné veci. Nevyzýval som ich, takže som s tým v pohode,“ dodal Lewis Hamilton.

Súvisiace články

Diskusia