logo F1online.sk

Poznáme prototyp monopostu F1 pre sezónu 2022

Monopost F1 pre rok 2022
© FOM
Milan Kubala
Milan Kubala15. 7. 2021

Už sa nám to blíži, vo vzduchu cítiť novú éru Formuly 1. Kráľovná motoršportu dnes na okruhu v Silverstone spravila ďalší krok vpred, keď predstavila prototyp monopostu pre sezónu 2022.

Ako to už pri veľkých predstaveniach chodí, ani toto neprebehlo celkom podľa predstáv organizátorov. Prvé obrázky nového auta sa na sociálnych sieťach objavili už v druhej polovici júna. Kombinácia sýtočervenej a čiernej ulahodila nejednému fanúšikovskému oku.

https://pbs.twimg.com/media/E4eNfceWYAAycYy?format=jpg&name=large
LiveGP.it
https://pbs.twimg.com/media/E4eNfcgXEAA03pV?format=jpg&name=large
LiveGP.it

Formula 1 oznámila oficiálne predstavenie novej éry až na štvrtok o 16:00 pred Veľkou cenou Veľkej Británie. Zábery samotného monopostu i zo spoločného fotenia však začali kolovať už hodinu pred týmto termínom. A tak vám už teraz vieme ponúknuť prvý pohľad na budúcoročné auto.

Ako už iste viete, tohtoročné trinásťpalcové pneumatiky budú nahradené novými osemnástkami. Jednoduchšia bude i aerodynamika, čo má zas napomôcť predbiehaniu; monoposty budú viac prítlaku získavať tzv. ground effectom, resp. prísavným efektom v oblasti podlahy. Tým pádom nebude turbulentný vzduch tak veľmi vplývať na aerodynamiku auta vzadu.

Súčasné autá prídu až o 50 percent prítlaku, keď sa nachádzajú za iným monopostom o jednu dĺžku vozidla, nuž a o 32 percent, ak strácajú na auto vpredu tri dĺžky. Tieto čísla sa majú dramaticky znížiť. Vo vzdialenosti jednej dĺžky vozidla bude strata prítlaku už len štrnásť percent, pri troch dĺžkach to bude len šesť.

Nové monoposty budú pomalšie ako ich predchodcovia, hovorí sa o rozdiele až 3,5 sekundy na kolo! Jedným z dôvodov je, že opäť nám bude stúpať minimálna hmotnosť áut, a to z dnešných 752 na 768 kilogramov. Pre porovnanie: To je o 128 kíl viac ako v roku 2011.

Trendom budúcich rokov bude zjednodušovanie a šetrenie. Čím ďalej, tým viac súčiastok bude štandardizovaných, priestor na technické či aerodynamické inovácie oklieštený. Formula 1 nechce fanúšikov zaťažovať technikáliami, namiesto toho chce vytvoriť poriadnu šou s monopostmi, ktoré budú aj v garážach pôsobiť agresívne.

Otázkou však je, do akej miery sa budú skutočné monoposty podobať tomu, ktorý nám F1 predstavila dnes. V každom prípade dúfame, že si tímy dajú viac záležať aspoň na tom lakovaní…

https://pbs.twimg.com/media/E6VprWAXsAYEYuP?format=jpg&name=medium
Twitter/Albert Fabrega
https://pbs.twimg.com/media/E6V89eXVgAMZTxj?format=jpg&name=large
https://pbs.twimg.com/media/E6V8-FYVUAkxN8b?format=jpg&name=large
https://pbs.twimg.com/media/E6V9egRVgAQP4JC?format=jpg&name=large
https://pbs.twimg.com/media/E6V8-kQVUAQUp2b?format=jpg&name=large
Image
https://pbs.twimg.com/media/E6V2d6YVUAIh3Tx?format=jpg&name=large
FOM
FOM
FOM
FOM
FOM
FOM
FOM
FOM
FOM

Súvisiace články