Marko: Je milé, aké má Wolff starosti o naše budúcoročné auto
Red Bull má v tejto fáze sezóny zrejme už lepšie auto ako Mercedes, a chce ho ešte vylepšovať. Na nových komponentoch pre monopost RB16B sa bude pracovať minimálne do letnej prestávky, hoci u súperov v Mercedese sa dlho zastrájali, že oni vývoj už dávno ukončili. Upozorňujú totiž na to, že investovať do budúceho roka je nesmierne dôležité. A hoci Red Bull stále vyvíja, potenciálneho prepadu sa podľa Helmuta Marka nebojí.
Mercedes podľa slov Tota Wolffa nehľadí len na “bitku”, ktorú predstavuje boj o tohtoročný titul, ale na celú “vojnu”. Tá vraj bude trvať ešte poriadne dlho a na výhru v nej treba klásť obzvlášť veľký dôraz na to, že budúcoročné pravidlá budú platiť niekoľko rokov za sebou. Ak Red Bull neinvestuje, bude riskovať, že na začiatku novej éry bude zaostávať.
“Je milé, že Toto Wolf má starosti o naše auto pre budúci rok,” žartuje Helmut Marko v rozhovore pre racingnews365.com. “Samozrejme, my budeme auto do letnej prestávky vyvíjať viac. To bol vždy náš cieľ. Tento program však neuškodí vývoju auta pre rok 2022.”
Red Bull sa chce okrem toho poučiť z histórie a inšpiruje sa tým, ako dopadlo v roku 2008 BMW. S vidinou veľkých ziskov investovalo do vývoja pre rok 2009, čím sa úplne odpísalo z boja o titul. A o rok i napriek tomu nevyhralo ani jednu veľkú cenu; zaknihovalo len dve pódiá.
Helmut Marko si na ten rok dobre spomína. “Vyvíjame dlhšie, a to preto, že máme šancu vyhrať majstrovský titul. Videli sme, čo sa stalo v roku 2008 BMW. Robert Kubica mal najrýchlejšie auto, ale biznis plán sa už preorientoval na rok 2009.”
“Vo Formule 1 sa musíte chopiť každej príležitosti. My máme kapacity a zavčasu sme začali vyvíjať koncept pre rok 2022. V druhej polovici sezóny predstavíme vylepšenia pre súčasné auto, ale práca, ktorá sa týkala vývoja vo veternom tuneli, je už za nami,” ubezpečil športový poradca Red Bullu.
Red Bull zvíťazil v posledných štyroch veľkých cenách a môže byť so svojimi výkonmi spokojný. Na každom type tratí sa monopost RB16B ukazuje byť konkurencieschopný. To Marko považuje za kľúčové.
“Našou výhodou je, že máme auto, ktoré bolo až doteraz na každom type okruhu rýchle,” usmieva sa spokojný Marko. “Stále sme rýchli, a to s pomerne malým množstvom úprav. V Mercedese vidíte, že musia auto intenzívne nastavovať. Hamiltonovi sa to obyčajne podarí, takže v správny čas sa do toho dostane.”
“Avšak je jasné, že Mercedes občas experimentuje. Monako je toho podľa mňa príkladom. Valtteri Bottas tam bol veľmi silný a Lewis bol stratený. V Baku to bolo presne naopak. Vyzerá to tak, že podstupujú riziko. Nám postačuje aj menšie množstvo úprav, auto je okamžite konkurencieschopné,” zhodnotila jedna z kľúčových postáv červených býkov.