logo F1online.sk

Bottas má ťažké srdce na McLaren, ktorý s ním v piatok “vydrbal”

Valtteri Bottas
© Twitter/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala26. 6. 2021

Keď sa Valtteri Bottas konečne dostane pred Lewisa Hamiltona, tak sa až prekvapivo často stane, že sa niečo domrví. V Monaku mu takto mechanici zbrúsili maticu predného kolesa, v Štajersku zas doplatí na chybu z piatka. Hodiny, ktoré predviedol v boxoch, však nepovažuje za taký prešľap, pre ktorý by mal prísť o tri priečky. Z reakcie McLarenu je sklamaný.

Bottas predviedol piruetku v boxoch, keď sa na tvrdej sade pokúsil opustiť svoj box na druhom prevodovom stupni. Podľa jeho slov Mercedes zistil, že pri výjazdoch od mechanikov jeho piloti strácajú, a toto mohol byť spôsob, ako stratený čas získať späť.

Dopadlo to však katastrofálne, Bottas sa roztočil a pomáhať mu museli okolostojaci mechanici McLarenu. Tí mu síce pomohli, no manažér tímu nezaváhal a okamžite Michaelovi Masimu hlásil, že toto sa v boxovej uličke proste nemôže stať. Komisári teda incident prešetrovali a vec uzavreli potrestaním Bottasa, ktorý v nedeľu nebude štartovať druhý. Spadne na piate miesto.

“Z môjho pohľadu to bolo dosť prísne. Nikdy by som si nepomyslel, že za to príde trest,” lamentoval Valtteri Bottas a hneď vyčítavo obrátil svoju pozornosť na McLaren: “Samozrejme, keď iné tímy zbadajú príležitosť, tak sa posťažujú, že je to nebezpečné a podobne, aby sme dostali trest.”

“Tak to tu chodí, v tomto športe sa s vami každý snaží vydrbať,” vyhlásil fínsky pretekár, no napokon predsa len uznal: “Určite to môže byť nebezpečné, ak je v pitlane veľa ľudí.”

Bottas sa napokon ešte pristavil aj pri samotnom piatkovom incidente a jeho príčine. Uviedol, že ho to “zaskočilo” a že by si “nikdy nebol pomyslel”, že sa niečo také môže udiať v boxovej uličke. A má pravdu; naposledy sa to priamo v boxovej uličke stalo Jeromovi D’Ambrosiovi ešte v roku 2011, keďže kiks Romaina Grosjeana z VC Veľkej Británie 2019 sa stal až za pitlane.

“Skúsili sme niečo iné, odštartovali sme na druhom stupni, pretože sme chceli, aby sme z boxu vyrazili o čosi plynulejšie,” vysvetľuje Bottas. V Mercedese verili, že pri nižších otáčkach bude ľahšie udržať prešmykovanie kolies pod kontrolou. Taká bola teória. “Dúfali sme, že sa nám kolesá budú pretáčať menej. Neviem, či tá čiara bola stále vlhká alebo čo, no keď sa začali pretáčať, tak som to už nevedel zachytiť. Samozrejme, na druhom stupni sa kolesá pretáčajú rýchlejšie ako na prvom.”

Súvisiace články