logo F1online.sk

Konkurenti Ferrari nemienia ustúpiť: Žijeme predsa v dobe transparentnosti

Toto Wolff
© Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 7. 2020

Sezóna sa nám reštartovala a s ňou sa zdá sa reštartujú aj niektoré nie tak staré „kauzičky“. Opäť prišiel na pretras systém DAS, komentuje sa tiež nápadná podoba monopostu Racing Point s minuloročným autom Mercedesu a napokon je stále živá aj kontroverzia okolo vlaňajších motorov Ferrari. Konkurenčné tímy rozhodne neteší, že stále nevedia, čo je vo veci.

O tom zvláštnom reťazci udalostí okolo vyšetrovania pohonnej jednotky Ferrari sa už popísalo viac ako dosť. Prezident FIA Jean Todt podľa vlastných slov nemá problém zverejniť detaily dohody medzi federáciou a Ferrari, no potrebuje jediné, povolenie Scuderie. A boss talianskeho tímu v Rakúsku opäť zopakoval, že niečo také by “ohrozilo duševné vlastníctvo jeho stajne”, Ferrari preto žiadne povolenie neudelí. Konkurenti pochopiteľne spokojní nie sú.

„Je naozaj neprijateľné, že niekto uzavrie dohodu o tom, či je auto legálne alebo nie,“ povedal na tlačovej konferencii šéfov Christian Horner. „Okamžite vás napadne: ‚Na čom sa dohodli? Z čoho tá dohoda pozostáva?‘ Pretože pre vás môže byť niečo buď legálne alebo nelegálne.“

„FIA sme položili svoje otázky, tam zareagovali, že radi dokument ukážu, ale potrebujú povolenie od ostatných signatárov. To nerieši nič, akurát tak vzbudzuje ďalšie podozrenie. To najlepšie, čo môžete urobiť je položiť všetko na stôl, aby každý videl jej obsah. FIA by to rada urobila a bolo by skvelé, keby aj Ferrari,“ dodal boss Red Bullu.

Pridáva sa aj McLaren. Šéf stajne z Wokingu Zak Brown očakáva, že Ferrari sa k výkonnosti pohonnej jednotky z vlaňajška v tomto roku ani nepriblíži.

„Radi by sme pochopili, čo sa presne stalo. Veríme, že neuvidíme na dátach to, čo sme videli vlani,“ povedal Brown. „Podľa mňa, môžete minulý rok uzavrieť jedine, ak máte pocit, že to je už vyriešené. Ale v dnešnom transparentnom svete, myslím, že potrebujeme vedieť, o čo vlastne išlo. Nezdá sa však, že sa to dozvieme.“

Svoju rolu v tomto prípade zohral aj tím Mercedes. Ten sa najprv pripojil k žalobe ostatných tímov proti FIA, no potom nečakane vycúval. Malo sa tak stať po rozhovore šéfov koncernov Olu Källeniusa a Johna Elkanna. Daimler potom nečakane od žaloby odstúpil, hoci podľa Tota Wolffa ešte nie je koniec.

„Nevycúvali sme. V Melbourne sme sa rozhodli, že pre zhoršujúcu situáciu v Taliansku nie je vhodný čas túto kontroverziu riešiť. Súhlasím s tým, čo povedal Christian aj Zak. Žijeme v dobe, v ktorej je transparentnosť je extrémne dôležitá.“

Súvisiace články