logo F1online.sk

Sainz ako obarený: Včera sme boli rýchlejší o pol sekundy, dnes sme dve strácali

Carlos Sainz
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala20. 6. 2021

Ferrari nemôže nazvať nedeľný výsledok v Le Castellet inak ako katastrofou. Scuderia po celkom dobrej kvalifikácii mohla pomýšľať na slušný bodový zápis a zveľadenie náskoku v šampionáte na pôvodne štvrtý McLaren, no napokon odchádza naprázdno. Carlos Sainz nedokáže pochopiť obrovský výkonnostný prepad a neudržateľnú degradáciu pneumatík.

Carlos Sainz sa v prvom stinte dobre držal a prvé kolá odjazdil na piatej priečke zo štartu. Následne sa však podarili undercuty Charlesovi Leclercovi i Danielovi Ricciardovi, po čom sa Sainz prepadol. Počas druhého stintu prišiel o pozície v prospech Norrisa, Gaslyho, Alonsa, Vettela a dokonca i Strolla.

Na rozdiel od Leclerca však nezastavil druhýkrát, čo ho zrejme zachránilo pred absolútnou potupou. Španiel do cieľa dorazil jedenásty, Leclerc na dvojzastávkovej stratégii až šestnásty. Veľkú radosť však z toho nemá, pretože oba monoposty Scuderie zažili rovnaký problém.

“Je to dosť jasné, je evidentné, že dnes sme museli spraviť niečo veľmi zle, keď sme rýchlostne tak strácali,” zamyslel sa pred novinármi Carlos Sainz. “Toto obmedzenie sa objavilo už v niekoľkých pretekoch; v týchto sme sa trápili s prednými pneumatikami, ich drobením, degradáciou, a to dvakrát takou ako u konkurencii.”

“Autá, od ktorých sme boli včera o pol sekundy — alebo tri desatiny — rýchlejší, ako napríklad od takého McLarenu, tak tie autá boli ku koncu pretekov o dve sekundy na kolo rýchlejšie,” pokrútil hlavou rodák z Madridu, ktorý si to nijakovsky nevedel vysvetliť.

Vyzerá to tak, že Ferrari v pretekoch dopláca práve na to, že v kvalifikácii dokáže tak rýchlo zohriať svoje pneumatiky. To v Monaku a Azerbajdžane prinieslo svoje ovocie a ešte aj v sobotu na Le Castellet sa to ukázalo ako výhoda, no z pohľadu celkového výsledku by azda bolo lepšie nájsť istý balans medzi kvalifikačnou rýchlosťou a tou pretekovou.

“Je jasné, že nás obmedzujú pneumatiky, spôsob, akým s pneumatikami pracujeme. Toto musíme podrobiť analýze, je to niečo, v čom sa v priebehu sezóny musíme pokúsiť zlepšiť,” uznáva Sainz.

Ten mal už počas pretekov pocit, že “niečo nie je celkom v poriadku”, no po stránke stratégie veľa priestoru na manévrovanie nevidel. “Problém je v tom, že keď máte takú degradáciu, akú sme my mali dnes, tak strategicky nemáte priestor.”

“Nemáte priestor na obranu, a navyše na rovinkách nie sme zrovna najrýchlejší,” konštatuje Sainz. “Dnes sme boli ale naozaj, naozaj ďaleko. Naše pneumatiky degradovali dvakrát tak rýchlo ako u ostatných. Musíme to pochopiť, pretože toto nás prekvapilo.”