logo F1online.sk

Vettel: Auto je nastavené skôr na preteky, to nám môže len pomôcť

Sebastian Vettel
© Aston Martin
Milan Kubala
Milan Kubala19. 6. 2021

Sebastian Vettel v nedeľu vyštartuje z dvanástej priečky. Po skvelých výsledkoch v Monaku a Azerbajdžane to nie je zrovna výsledok, ktorý by Nemca nadchol, no ten zatiaľ nič nevzdáva. Na druhej strane si však uvedomuje, že prebiť sa dopredu nebude jednoduché. Priestoru na strategické ťahy nie je veľa, no aspoň Aston Martin stavil viac na pretekové nastavenia.

Do Q2 postúpil len jeden Aston Martin, keďže Lance Stroll v Q1 o jeden meraný čas prišiel a druhé kolo kvôli červenej vlajke nestihol. Vettel tak hájil zelené farby tímu sám, no do elitnej desiatky nenakukol. Chýbalo mu 0,152 sekundy. Po prejazde cieľom Nemec lamentoval nad svojím posledným kolom a nad sadou pneumatík, ktorá podľa jeho slov nemala takú priľnavosť ako predchádzajúca.

Čo mu robilo v kvalifikácii najväčší problém? “Predná časť. Na tej poslednej sade pneumatík, ktorú som si vybral, som bol o čosi viac nedotáčavý, ale možno som ani ja sám nezajazdil zrovna najlepšie kolo. Tieto dve veci teda nezafungovali. Nedokázali sme sa zlepšiť, nuž sme nemohli zaútočiť na Q3,” vysvetlil Sebastian Vettel.

“Toto je normálny okruh. Vedeli sme, že nás čaká ‘normálny’ víkend. Myslím si, že sme pôsobili o trochu lepšie a možno sme mali rýchlosť na postup do Q3, ale nakoniec sme až tak nezaostali. Snáď sa nám zajtra podarí udržať a získať aj pár pozícií,” myslí už na nedeľu pilot Aston Martinu, ktorý sa na stredne tvrdej zmesi necítil tak komfortne. “Ani včera a ani dnes.”

Prečo sa teda Aston Martin pokúsil postúpiť do Q3 na mediumkách? “Zodpovedať túto otázku je ľahké: Uprednostníme vyštartovať z jedenástej alebo dvanástej priečky a nie na softoch.” Tie sú totiž v pretekoch nepoužiteľné. “Tento víkend už beztak bude ťažké zvládnuť to na tých gumách celé preteky. Myslím, že mäkké pneumatiky nebudú veľmi populárne.”

To je však zo strategického pohľadu trochu škoda. Za iných okolností by Vettela mohlo tešiť, že štartuje až spoza brán prvej desiatky, pretože by mohol staviť na opačnú stratégiu ako piloti pred ním. No teraz… “Všetci sú na stredne tvrdej zmesi! Nedá sa toho spraviť tak veľa, ale ktovie, možno niečo aj tak vymyslíme. Kľúčové bude manažovať pneumatiky a akú budú mať degradáciu.”

Aké sú teda vyhliadky? “Ťažko povedať. Ale auto je pravdepodobne trochu viac nastavené na preteky. To nám môže len pomôcť.”