logo F1online.sk

Leclerc nerozumie Masiho otáľaniu: Na čo sme tam čakali?

Charles Leclerc
© Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala7. 6. 2021

Prioritou riaditeľstva pretekov je vždy bezpečnosť všetkých účastníkov veľkej ceny, no čas od času sa tím pod vedením Michaela Masiho dopustí aj nepochopiteľnej chyby. Jedna taká sa podľa pilotov Ferrari objavila po nehode Maxa Verstappena, po ktorej trvalo neprimerane dlho, kým FIA povolala na trať bezpečnostné vozidlo.

Max Verstappen vrazil do bariéry po zlyhaní jeho ľavej zadnej pneumatiky, no riaditeľstvo pretekov nereagovalo hneď. “To je vtip, to je vtip,” neveriacky reagoval Charles Leclerc vo vysielačke na správu, že stále sa preteká, zatiaľ čo prechádzal okolo zničeného Verstappenovho auta. “Okamžite zavolajte ten *** safety car, načo čakajú?”

Celých dvadsať sekúnd trvalo, kým maršáli začali viať dvojitými žltými vlajkami, čo pre pilotov znamená, že majú okamžite spomaliť a byť pripravení zastaviť. Ďalších takmer 90 sekúnd trvalo riaditeľstvu pretekov, kým si uvedomilo, že bez výjazdu bezpečnostného vozidla to nepôjde. V tom čase už Sergio Pérez odkrúžil takmer celé kolo a opäť sa blížil k Verstappenovi.

“Mne bolo jasné, že po takejto nehode na to mám prestať tlačiť. Stalo sa to v strede rovinky, takže to bolo dosť nebezpečné,” rozhovoril sa po pretekoch Leclerc. “Proste to trvalo dlhšie, než by som čakal. To je všetko. Myslím si, že všetkých jazdcov to prekvapilo rovnako.”

Monačan chce všetko prebrať s Michaelom Masim na jazdeckom brífingu vo Francúzsku. “Určite otvorím túto tému safety caru, aby sme pochopili, prečo to trvalo dlhšie ako obyčajne. Budem o tom hovoriť.”

Carlos Sainz sa pridal k svojmu tímovému kolegovi. “Obyčajne sa po takej veľkej nehode najskôr objavia dvojité žlté vlajky a hneď potom safety car. Chcem vedieť, prečo to trvalo viac ako 30 sekúnd, minútu, kým vyšiel na trať safety car. Museli sme prechádzať okolo tej ťažkej nehody len pod žltými vlajkami.”

McLaren sa počas červenej vlajky dožadoval od Michaela Masiho potrestanie Júkiho Cunodu, ktorý pri nehode nespomalil dostatočne. Riaditeľ pretekov odvetil, že nikto z jazdcov nespomalil dostatočne, a preto ak by mal rozdávať tresty, pravdepodobne by ich mali dostať všetci. Keby riaditeľstvo pretekov zareagovalo skôr a na trať okamžite poslalo Bernda Mayländera, tomuto problému sa mohlo vyhnúť.

Dvojica Ferrari si myslí, že práve oni spomalili zo všetkých najviac. Vraj ich súperi takmer predbehli. “My sme museli spomaliť najviac. Virtuálne bezpečnostné vozidlo alebo riadne bezpečnostné vozidlo by nám tam pomohlo,” poznamenal Sainz.

Charles Leclerc doplnil: “Všetci tú nehodu videli, všetci vedeli, že auto je pri pravej bariére, ale myslím si, že všetci mali v takých podmienkach výrazne spomaliť. Som si istý, že sa o tom ešte budeme baviť. Ako spomenul Carlos, VSC alebo safety car by všetko o dosť zjednodušili. So všetkými sa o tom porozprávame.”