logo F1online.skF1online.sk

Haas radí nováčikom pred Monakom: Vyhýbajte sa stenám a bariéram

Nikita Mazepin
© Haas
Slavomír Dzuričko
Slavomír Dzuričko17. 5. 2021

Tím Haas zvolil pre aktuálnu sezónu dvojicu nováčikov, Nikitu Mazepina a Micka Schumachera. Okrem chýbajúcich skúseností však absentuje aj vývoj monopostu, tím totiž svoje sústredenie presmeroval už na rok 2022 a tak bude dvojica pilotov jazdiť aj v Monaku na prakticky minuloročnom aute s minimálnymi úpravami.

Prvé veľké ceny dvojice nováčikov boli sprevádzané značnou nestabilitou monopostu Haas VF-21. Nikita Mazepin vo svojich prvých pretekoch Formuly 1 nedokončil ani prvé kolo a Mick Schumacher to takisto hneď niekoľkokrát roztočil do šmyku. Svoj pohľad a rady pred nadchádzajúcou veľkou cenou, ktorá sa uskutoční na legendárnom mestskom okruhu v Monaku, pridal aj šéf tímu Günther Steiner.

„Pokiaľ ide o poradu – zostaňte mimo stien a mimo bariér, to je to, čo im odporučíme,“ uviedol Steiner v súvislosti s radami pre pilotov Haasu pred Veľkou cenou Monaka 2021.

„Keď už narazíš do bariér v Monaku, tvoje preteky končia. Auto nemôžeš dostať späť a aj tak je zvyčajne značne poškodené,“ pokračuje Günther Steiner. „Výzva je veľká. Je to veľmi tesný okruh, je to tiež pouličný okruh a sleduje vás veľa ľudí – všetko, čo na takýchto pretekoch nechcete. Na druhej strane to však chcete, preto to robíme.“

„Na pilotov by mal byť vyvíjaný malý tlak, pretože poznáme náš výkon. Mali by sa na preteky pozerať len ako na získanie skúseností, takže keď sa vrátia s lepším autom, naučia sa, ako jazdiť v Monaku – čo je v kalendári Formuly 1 zjavne veľmi zvláštny okruh,“ zhodnotil šéf tímu Haas.

Günther Steiner dodal, že nováčikovia Mick Schumacher aj Nikita Mazepin sa po úvodných štyroch podujatiach veľmi dobre usadili v novom prostredí.

„V súčasnosti sme veľmi spokojní s tým, ako vychádzajú s tímom,“ uviedol Steiner. „Vždy sa môžete zlepšovať, ale sme na tom veľmi dobre a vzťahy s ľuďmi, s ktorými priamo pracujú, sa zlepšujú, začali veľmi dobre.“

„V tíme Formuly 1 pracuje veľa ľudí a jazdci ich musia lepšie spoznať, najmä ľudí, ktorí s nimi priamo pracujú. Doteraz to bol veľmi pozitívny pokrok,“ uzavrel Günther Steiner.

Súvisiace články

Diskusia