logo F1online.sk

Verstappen nesmúti: V Barcelone tak blízko Mercedesu? Môžeme byť spokojní

Max Verstappen a Lewis Hamilton
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala8. 5. 2021

Max Verstappen to bude musieť skúsiť na štarte. V kvalifikácii sa mu totižto Lewisa Hamiltona poraziť nepodarilo, hoci mu chýbalo len 36 tisícin sekundy. Ako sám hovorí, výsledok to nebol vôbec zlý, keď si uvedomíme, že sa tento víkend preteká v bašte Mercedesu.

Dvaja najväčší adepti na titul budú teda stáť bok po boku. Pre Verstappena to bude premiéra, na okruhu Catalunya ešte nikdy neštartoval z prvých dvoch priečok. Po posledných veľkých cenách navyše vieme, že štarty mu v tejto sezóne celkom vychádzajú.

Azda aj preto po sobote nevyzeral byť veľmi sklamaný. “Myslím si, že získať na tomto okruhu druhé miesto je pre nás veľmi fajn. Vieme, že poraziť ich tu je veľmi ťažké, no byť tak blízko, s tým môžeme byť spokojní,” okomentoval výsledky Max Verstappen.

Holanďan tak pripomenul, že Mercedes v Španielsku získal všetky pole positions od roku 2013. Posledným víťazom kvalifikácie, ktorý nesedel v Mercedese, bol ešte Pastor Maldonado v pamätnej sezóne 2012.

Ako prebiehala dnešná kvalifikácia z Verstappenovho pohľadu? “Mal som trochu problémy v Q1, v Q2 sme vyriešili ten balans, čo bolo dosť dobré. V Q3 boli obe moje kolá celkom slušné. Len to druhé bolo z nejakého dôvodu o trochu horšie. Fúka tu pomerne premenlivý vietor, dosť sa mení,” sumarizoval.

Max Verstappen bude v nedeľu štartovať na mäkkej zmesi rovnako ako zvyšok prvej desiatky. Nie však z obavy, že by sa cez taký nabitý stred poľa nedostal do Q3. “Poľahky sme sa na nej mohli kvalifikovať,” uviedol na margo stredne tvrdej zmesi. “Myslím si však, že to nebolo nutné.”

V spomínanej finálovej časti kvalifikácie sme videli, že Max Verstappen nešiel celkom podľa plánu. Počas príprav na posledné kolo predbehol niekoľko monopostov, čo mohlo mať dopad na to, ako zohrieval svoje pneumatiky.

“Len som nechcel byť na chvoste toho vláčika,” vysvetlil svoje rozhodnutie. “Keď som vyšiel z garáže, zbadal som, že je predo mnou sedem áut. Mal som už skúsenosť, že keď prídete do desiatej zákruty, tak tam musíte takmer zastaviť, čo som nechcel spraviť, tak som ich predbehol. Keď som začínal moje kolo, gumy mali ešte stále dobré teploty. Nechcel som sa dostať do chaotickej situácie, kedy by sa ma ľudia pokúsili v posledných dvoch zákrutách predbehnúť.”

V Barcelone pritom nie je jednoduché predbehnúť svojho súpera — samozrejme, už sa bavíme o pretekoch —, no jedna skvelá príležitosť príde na štarte. Do prvej zákruty je to 600 metrov. “Samozrejme, do prvej zákruty je ďaleko, no najskôr musíte mať dobrý štart.”

“Vyzerá to tak, že rýchlosť máme. Samozrejme, dúfam, že budem mať aj dobré preteky. So všetkými tými rýchlymi zákrutami a prehrievaním pneumatík bude ich manažment veľmi dôležitý. Budeme sa musieť postarať o to, aby sme to zajtra mali pod kontrolou,” dodal.