logo F1online.sk

McLaren zachováva pokoj, piatok venoval aj testovaniu noviniek

Daniel Ricciardo
© Twitter/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl7. 5. 2021

McLaren priniesol do Barcelony vylepšenia v oblasti predného krídla i podlahy. Kým v prvom tréningu atakoval Lando Norris špičku, v druhom sa oba „papájové“ monoposty prepadli do druhej desiatky. V McLarene však nepanikária.

Lando Norris v piatok absolvoval 52 kôl, v FP1 bol štvrtý, v FP2 dvanásty. Popoludňajší prepad si vysvetľoval zmenou teplôt. „V prvom tréningu to vyzeralo dobre, ale keď popoludní stúpli teploty, tak sme sa trápili. Potrebujeme to pochopiť. Celkovo však za sebou nemáme zlý deň. Auto nie je zlé, len nám trochu chýbala rýchlosť,“ vyhlásil Lando Norris.

McLaren potreboval nazbierať dáta v súvislosti s novinkami na prednom krídle i podlahe. Aj testovanie noviniek zrejme ovplyvnilo odjazdené časy. „Priniesli sme niekoľko odlišných vecí, ktoré musíme cez noc pochopiť, aby sme v sobotu všetko poskladali dokopy. Určite je čo zlepšovať aj po stránke balansu auta. Mali by sme pochopiť, prečo sme ráno boli rýchlejší než popoludní. Stále sú to len štvrté preteky, štvrtá trať, takže stále spoznávame odlišné charakteristiky samotnej trate či asfaltu a vecí okolo. Až sobota bude dôležitá, tam to musíme rozbaliť.“

Daniel Ricciardo v piatok odjazdil rovnako 52 kôl, no rýchlosťou zaostal za svojím tímovým kolegom – v FP1 bol štrnásty a v FP2 pätnásty. Stále je to však len piatok, čiže Austrálčan nemal dôvod na skepsu či paniku.

„Na papieri to nevyzerá skvele, no popoludní som sa cítil lepšie. Skončil som síce pätnásty, na prvého som však stratil sekundu, čo len dokazuje, že na trati, ktorú všetci dokonale poznáme, sú rozdiely skutočne malé,“ zhodnotil Daniel Ricciardo, ktorý tiež okomentoval novinky na papájovom monoposte.

„Ráno som sa trochu trápil, nevedel som sa zžiť s autom. Nemal som grip na zadných kolesách, musel som sa pasovať s autom. Do popoludnia sme to dokázali vyriešiť, urobili sme krok dopredu. Očividne to však nestačí, preto potrebujeme ešte ďalší krok. Musíme zrýchliť, pretože ak zostaneme sekundu za lídrom, tak môžeme byť zase pätnásti. Dnes večer však popracujeme a nájdeme nejaké desatiny… alebo rovno sekundu,“ doplnil Daniel Ricciardo s nádychom humoru.

Dnes sme prvýkrát videli v akcii aj novú desiatu zákrutu, ktorá výrazne mení nájazd do posledného technického sektora. „Povedal by som, že sa v Barcelone veľa nezmenilo, lenže zmenila sa zákruta číslo desať. Nemyslím si, že dramaticky ovplyvní pretekanie, ale s novou zákrutou je to o niečo zaujímavejšie,“ vyhlásil skúsený Austrálčan.

McLaren sa musí do soboty zlepšiť, ak chce preniknúť do Q3. „Rušný deň. Mali sme nabitý program, absolvovali sme aerodynamické testy a rovnako sme sa venovali pneumatikám pre preteky. Pneumatiky sú tu kľúčovým faktorom, vzhľadom na vysoké opotrebovanie ľavej strany auta. Prešli sme naším programom a nazbierali sme dobré dáta. Cez noc si všetko prejdeme, aby sme boli pripravení na veľmi tesnú a nabitú kvalifikáciu,“ povedal pretekový riaditeľ Andrea Stella.