Verstappen by uvítal dodatočnú DRS zónu
Okruh v Imole patrí na svete k tým najkrajším. Rýchla, úzka a kľukatá trať vsadená do krásnej scenérie regiónu Emilia Romagna je z jazdeckého pohľadu skutočnou lahôdkou. Bohužiaľ, pre súčasné monoposty Formuly 1 a ich pilotov, nie je jednoduché nájsť miesto na predbehnutie. Veľa si nemáme sľubovať ani od predĺženia DRS zóny.
Cieľová rovinka je síce asi kilometer dlhá, no tvar prvej zákruty Tamburello neposkytuje mnoho priestoru na predbiehanie. Po novom síce bude DRS zóna v tomto mieste o čosi dlhšia, no naďalej zostáva jedinou na okruhu, čo vyvoláva obavy. Podľa pilota Red Bullu Maxa Verstappena by pridanie ešte jednej, pred nájazdom do záverečnej sekcie Rivazza, nemuselo byť na škodu.
„Pokojne sme mohli pridať ešte jednu na výjazde zo šikany (Alta, pozn. red.). To by veľmi pomohlo, pretože vás to dostane o trochu bližšie do záverečných dvoch zákrut. V záverečnej sekcii strácate veľa času a ani posunutie DRS zóny o trochu bližšie vám nebude stačiť, aby ste do prvej zákruty mali dostatočnú rýchlosť,“ vysvetlil Verstappen.
Max strávil väčšinu minuloročných pretekov jazdou v tesnom závese za Valtterim Bottasom, ktorého trápili problémy s prehrievaním. Pilot Red Bullu by trápiaceho sa Bottasa možno ani nepredbehol, nebyť Fínovej chyby v záverečnej sekcii Rivazza.
„Prvá zákruta je strašne úzka a tiež veľmi rýchla, takže je veľmi náročné dostať niekoho na brzdy. Čiže nie, nemyslím si, že predĺžená DRS prinesie niečo zásadné,“ dodal Holanďan.