logo F1online.skF1online.sk

Domenicali tvrdí, že v najbližšej dobe sa neuskutoční dvojdňový súťažný víkend

Po štarte VC Bahrajnu 2021, Max Verstappen
© Red Bull Content Pool
Mirec Somoši
Mirec Somoši15. 4. 2021

Stefano Domenicali hovorí, že Formula 1 nemá nasmerované k dvojdňovým súťažným víkendom, pretože organizátori chcú pre svojich fanúšikov zabezpečiť úplný športový zážitok.

Minulá sezóna kráľovnej motoršportu bola do značnej miery ovplyvnená pandémiou Covid-19. Vedenie F1 sa po miernom upokojení situácie snažilo zabezpečiť čo najväčšie množstvo súťažných víkendov. V dôsledku náročného programu, počas ktorého sa pretekalo aj tri týždne po sebe, pristúpilo vedenie F1 k organizácii dvojdňového súťažného víkendu v Imole. Do istej miery to bol aj experiment, či takýto formát priblíži menšie zoskupenia k top tímom.

Kratší formát víkendu pozostával iba z jedného voľného tréningu a tímy tak nemali množstvo potrebných dát, k čomu nahrávala aj skutočnosť, že na Imole sa už dlhšiu dobu nekonalo podujatie F1. Všetci verili, že tento experiment zamieša štartovým poľom a uvidíme množstvo prekvapení. To sa však nestalo a oba monoposty Mercedesu štartovali opäť z prvého radu.

V tom čase však bolo veľmi veľa jazdcov, ktorí boli z tejto myšlienky organizovať dvojdňové súťažné víkendy doslova nadšení. Šéf F1 Stefano Domenicali sa však vyjadril, že podobný formát sa v najbližšej dobe v kalendári neobjaví. „Všetci organizátori chceli pre svojich divákov zabezpečiť úplný športový zážitok, takže to musíme rešpektovať,“ povedal Domenicali v rozhovore pre oficiálnu stránku F1.

Bývalý šéf Ferrari sa rozhovoril aj o novej generácii monopostov, ktoré budú využívať tzv. ground effect. Dá sa predpokladať, že spolu s jednoduchším riešením šasi by sa mohol znížiť turbulentný vzduch pri jazde za druhým monopostom a to by mohlo priniesť oveľa väčšiu šou. V súčasnosti je veľmi ťažké nasledovať druhý monopost a fanúšikovia tak prichádzajú o veľké množstvo zaujímavých súbojov.

Na otázku, či monoposty F1 budú stále najrýchlejšími pretekárskymi vozidlami, Domenicali odpovedal: „Jednoznačne, to je náš cieľ. V každom prípade však vrchol motoršportu znamená oveľa viac. Nie je to o tom, aby ste boli najrýchlejším autom na rovinke. Je potrebné nájsť správny balans, pretože sa tu bavíme o pretekaní vo vyšších rýchlostiach ako je 300 km/h a o spôsobe, ako dosiahnuť najrýchlejší čas na jedno kolo. Takže odpoveď je jednoznačne áno,“ zhodnotil Domenicali.

Súvisiace články

Diskusia