logo F1online.skF1online.sk

Domenicali vníma víkend so šprintom ako grand slam

Valtteri Bottas
© Pirelli Motorsport
Ladislav Király
Ladislav Király13. 4. 2021

Stefano Domenicali nahradil na pozícii šéfa Formuly 1 Chasa Careyho a pod jeho patronátom by sme sa mali dočkať zaujímavej novinky. Vyzerá to tak, že počas troch tohtoročných súťažných víkendov budeme aj svedkami šprintu, teda krátkych kvalifikačných pretekov.

„Keď sme s touto správou vyšli na verejnosť, tak organizátori, u ktorých by mal byť takýto test vykonaný, okamžite zaznamenali zvýšený dopyt po lístkoch,“ uviedol Domenicali v rozhovore pre Auto Motor und Sport. „Aj televízne stanice boli uchvátené…“

„Tento formát so sebou prináša mnoho výhod. Čím menej času ostane vyhradeného pre tréningy, tým viac akcie na trati uvidíme. Nikto nebude v garáži len tak vyčkávať na lepšie podmienky, čo sa potvrdilo už v Bahrajne.“

V piatok sa tak uskutoční voľný tréning a kvalifikácia, v sobotu ešte jeden voľný tréning a kvalifikačné preteky. „Vnímam to ako dodatočnú platformu pre nové príbehy a pre sponzorov. Čím nepredpovedateľnejšie to bude, tým to bude zaujímavejšie. Ak by sme to neskúsili, tak sa nikdy nedozvieme, či je to obohatenie alebo nie,“ skonštatoval Talian.

Víťaz piatkovej kvalifikácie a držiteľ prvého miesta na štarte šprintu nebude evidovaný ako držiteľ pole position, len ako víťaz kvalifikácie. Pole position totiž získa až ten, kto bude stáť na prvom mieste nedeľného štartu. „Aj víťaz bude len jeden a vyhlasovať ho budeme v nedeľu. V budúcnosti však tento formát nechceme uplatňovať na každej veľkej cene. Musí to byť len akýsi grand slam pre vybrané podujatia.“

Táto novinka však so sebou prináša aj problém. Ak sa bude v sobotu normálne súťažiť, hrozia aj kolízie a poškodenia áut. Kto to zaplatí? „O vplyve na náklady práve diskutujeme,“ odvetil Domenicali. „Ale úprimne vám poviem, že sťažnosti prichádzajú hlavne z prostredia veľkých tímov. Dúfam, že sa dopracujeme k riešeniu. Ostatné detaily tohto formátu sú už viac-menej dohodnuté.“

Každý šport by chcel mať pochopiteľne čo najviac divákov, ale vo Formule 1 toto snaženie nabúrava prechod na platené televízne kanály. Vo Veľkej Británii sú preteky už dlhšie vysielané na Sky Sports F1 a od tohto roku pribudlo aj Nemecko, kde to bude rovnako Sky. Populárne RTL si napokon vyjednalo len štyri priame prenosy.

„Pre fanúšikov vyvíjame nové platformy, na ktorých môžu sledovať Formulu 1. Nemôžeme sa pozerať len na počty ľudí, ktorí v jednotlivých krajinách sledujú Pay TV. Fanúšikov oslovujeme aj novými spôsobmi, napríklad cez sociálne siete. Naša stratégia je takáto: voľne dostupná televízia musí byť tam, kde chceme Formulu 1 urobiť známou a spopularizovať ju. Nemôžeme totiž predať niečo, čo nie je súčasťou kultúry, alebo čo nie je známe.“

„Keď sa však trh vyvinie a publikum šport lepšie pochopí, dá sa prejsť pod Pay TV. Rozhodujeme prípad po prípade. Na jednej strane z toho chceme mať úspešný podnikateľský model, ale na druhej strane chceme aj to, aby bol náš produkt dostupný čo najväčšiemu množstvu ľudí,“ dodal Stefano Domenicali.

Súvisiace články

Diskusia