logo F1online.skF1online.sk

Marko: V rýchlych zákrutách by mal náš koncept vyniknúť

Max Verstappen
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala5. 4. 2021

Lewisovi Hamiltonovi a Mercedesu sa v Bahrajne podarilo ukoristiť víťazstvo, ktoré mal takmer v rukách Max Verstappen. Red Bull si musí uvedomovať, že práve tieto body môžu jeho najväčšej nádeji v boji o titul chýbať, no nateraz všetci zostávajú pokojní. Helmut Marko sa teší na nasledujúce podujatia a najmä rýchle zákruty, v ktorých vraj Red Bull RB16B bude excelovať.

Kvalifikácia na VC Bahrajnu toho dosť naznačila. Max Verstappen ju vyhral s náskokom štyroch desatín a potvrdil skvelú formu tímu z predsezónnych testov.

V rozhovore pre motorsport-total.com Helmut Marko uviedol, že ho takýto veľký náskok pred Mercedesom až prekvapil. “Tie štyri desatiny boli prekvapením, mysleli sme si, že sme pred nimi o dve desatinky,” prikyvuje športový poradca Red Bullu.

Dôvod je jednoduchý: “V rýchlych zákrutách by mal náš koncept vyniknúť ešte viac, tu však žiadne naozaj rýchle zákruty, ktoré by kládli veľké nároky na šasi, nie sú. Teraz už jednoducho máme auto, ktoré funguje všade.”

To však bude treba i premieňať. V Bahrajne Mercedesu vyšla agresívna stratégia s undercutom a úlohu zohralo aj šťastie v úplnom závere, keď už Maxovi Verstappenovi na opakovaný útok nezostal potenciál v pneumatikách. Aj bez toho mal však Red Bull cez víkend problémy, ktorým sa nutne musí vyhýbať, ak chce siahnuť na titul.

“V kvalifikácii, ako ste videli, nám z auta odletela jedna súčiastka, pretože s autom vyšiel v jednej zákrute príliš široko. To spôsobilo drobnú zmenu, možno osem bodov prítlaku. Nebolo to nič obrovské,” usúdil Marko.

Následne pripomenul väčší problém: “Na začiatku pretekov sme mali oveľa závažnejšie problémy v oblasti diferenciálu. V prvom sektore sme dramaticky strácali, až tri desatinky na kolo. Mimochodom, to isté platilo aj u Péreza. Nielen, že mali horšiu priľnavosť, ale zadné kolesá sa im pretáčali a pneumatiky prehrievali.”

“Počas tejto fázy sa nám nepodarilo natiahnuť rozostup, ktorý sme potrebovali, aby sme sa vyhli undercutu. Namiesto toho sa scvrkol z 2,5 na 1,7 sekundy. To bola rozhodujúca fáza prvého stintu, v ktorom sme mali jasnú nevýhodu.”

“A potom sme mali ďalší problém, kvôli teplotám motora sme museli znížiť výkon. Avšak, Maxovi sa aj tak darilo sťahovať ten stratený čas,” doplnil Helmut Marko, ktorého tím už nechce víťazstvá darovať súperovi, a preto do Imoly prinesie niekoľko vylepšení. Po nej budú priebežne na monoposte pribúdať ďalšie novinky.

Súvisiace články

Diskusia